Spårvagnar i Göteborg 1992

Startat av Bussmicke, 25 oktober 2012, 11:41:05 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Gjorde i ordning lite fler redan inskannade bilder..

A
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Trevligt, då var jag bara 7 år och visste inte särskilt mycket om Sverige eller Göteborg, nu saknar jag staden efter ett halvår sedan senaste besök. Synd att det inte finns några M21:or kvar.

yngrot

Härligt en M25 i Saltholmen   så ska det se ut i Gbg  :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ronald M. Jannesson

M 21 "finns kvar". Det är bara det att de numera är utrustade med en låggolvsmellandel och heter M 31! I övrigt ingen skillnad mot då! :-\

M

Skulle vara kul att veta vad 5:an gjorde vid Grönsakstorget? Definitivt inte ordinariel körväg.

/M

Olof Lagerkvist

Citat från: M skrivet 26 oktober 2012, 19:04:34 PM
Skulle vara kul att veta vad 5:an gjorde vid Grönsakstorget? Definitivt inte ordinariel körväg.

Jag reagerade också på det och funderar på om det kan sammanfalla med när Kungsportsplatsen byggdes om till nuvarande utförande. Men det känns lite väl långt tillbaka i tiden med 1992 och dessutom får jag ändå inte riktigt ihop 5:ans omledningsväg med bilden i så fall. Men det kan ju vara något annat tillfälligt som inträffat - eller kombination av flera saker - som medfört att man behövt ta till lite annorlunda sträckning.
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

M

Vagnen måste ha gått via Domkyrkan, Grönsakstorget, Vasa/Viktoriagatan, Valand och sedan ordinarie väg till Torp. En duktigl omväg. Rätt fräckt att Micke har prickat in en sådan rejäl omledning.
Anledningen till omvägen har jag ingen aning om.

/M