Huvudmeny

Nytt i Borlänge ?

Startat av Nicklas Vasa, 22 oktober 2007, 18:19:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nicklas Vasa

På Lördag är det dax, har det kommit några nya stadsbussar till Borlänge ?

Det kommer ju att krävas ett par till....

Ulrik Berggren

Lär vara något som Swebus löser internt. Räkna med att de tillkommande förfogandevagnarna är av äldre modell från annat håll. Det är min spekulation.

/UB

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ulrik Berggren skrivet 24 oktober 2007, 16:43:42 PM
Lär vara något som Swebus löser internt. Räkna med att de tillkommande förfogandevagnarna är av äldre modell från annat håll. Det är min spekulation.

/UB

När jag som hastigast åkte förbi uppställningsplatsen i Jönköping i går såg jag att det fortfarande stod många övertaliga bussar av inte alltför ålderstigen modell där. Bland annat åtminstone en Blekinge-lackad. Så Swebus lär ha att ta av.

Wetjo

Löses internt inom Dalarna med trippel och quadrupel byten...  :)
(Heter det quadrupel?  ???)

Jag hade i a f tur i "lotteriet". Har en trippel lördag till måndag.

Johan

Nicklas Vasa

Wetjo

Här svamlas icke!
Jag svarade på en fråga om hur vi löser eventuell problem med stadsbussar i Borlänge.
Förstår du inte vad som menas kan du ställa frågan i hövligare ton  >:(

Johan

Nicklas Vasa

Men förlåt att jag besvärade....

Staffan Sävenfjord

Citat från: Wetjo skrivet 25 oktober 2007, 10:48:48 AM
Här svamlas icke!
Jag svarade på en fråga om hur vi löser eventuell problem med stadsbussar i Borlänge.
Förstår du inte vad som menas kan du ställa frågan i hövligare ton  >:(

Johan

Alla har ju inte järnvägsförflutet kanske vet vad multipel, trippel och kvadruppel är för något. Kvadruppel torde alltså i det här sammanhanget innebär att man gör byten på fyra ställen för att få en lämplig stadsbuss till Borlänge. Men jag förstår ändå inte riktigt: man får ju inte fler bussar på det sättet utan på sin höjd bättre disponerade bussar. Har Swebus Dalarna haft överskott på bussar någonstans?

Wetjo

Omprioritering av bussar...

Johan

Nicklas Vasa

Ett önsketänkande, för att få in lite nytt i Borlänge, är att 6400-01 kommer upp från Ludvika....

Wetjo

6400 är omprioriterad... ;D

Johan

Nicklas Vasa

Hur går det med den nya trafiken, den har ju kört igång idag, någon som har dagsaktuell information ? Känner mig lite utfryst, när jag inte är där....