Nattjobb på g...

Startat av Wetjo, 20 oktober 2012, 19:17:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

Precis satt mig tillrätta vid skrivbordet på Nobina-Borlänge. Här kommer jag att grotta ner mig i diverse arbete till kl 0400. Hoppas på en lugn natt... Helgens dos av stenkastning, fulla dumdryga 17-åringar och vagnfel fick jag igår...

Wetjo

Nu ringde SJ:s rikstrafikledning o ville att jag skulle hålla Tågkompaniets tåg i Borlänge.  :P
Det är väl i alla fall nio år sedan jag kunde hålla tåg i Blg...  ;) Då jobbade jag på SJ.
Tror det var en felringning.  :D

JDS

Citat från: Wetjo skrivet 20 oktober 2012, 19:40:50 PM
Nu ringde SJ:s rikstrafikledning o ville att jag skulle hålla Tågkompaniets tåg i Borlänge.  :P
Det är väl i alla fall nio år sedan jag kunde hålla tåg i Blg...  ;) Då jobbade jag på SJ.
Tror det var en felringning.  :D

De kanske menade bussen till Malung? Kan tänkas att någon inte vet att järnvägen är nedlagd  ::)

Wetjo

Citat från: JDS skrivet 20 oktober 2012, 20:23:17 PM
De kanske menade bussen till Malung? Kan tänkas att någon inte vet att järnvägen är nedlagd  ::)

Bussarna till Malung (Linje 257) väntar inte på tåg, förutom den sista bussen.
Trafikanterna hänvisas till nästa avgång.
Beror på diverse vägarbeten mellan Borlänge och Djurås.

Förövrigt är det mycket lungt. Peppar, Peppar...

Wetjo

En händelse orsakar en timmes jobb. Kontakt med Polis, förare o skyddsombud...  >:(
Jag fick i a f nöjet att väcka en timmis för fortsatt jobb i natt.  ;D

Ronald M. Jannesson

...tänk om tåget fortfarande ändå hade en avgång mot Malung, då du hade det varit lugnt, för dig åtminstone!!! Men, ack!!! ;)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ronald M. Jannesson skrivet 21 oktober 2012, 00:45:07 AM
...tänk om tåget fortfarande ändå hade en avgång mot Malung, då du hade det varit lugnt, för dig åtminstone!!! Men, ack!!! ;)

Det var mycket länge sedan det gick tåg på Västerdalsbanan under den tid som Wetjo var på sitt skift.

Men varför börja diskutera detta i det här sammanhanget. Att SJ Riksdriftledning råkade ringa till Nobina i Borlänge i stället för Tågkompaniets jour i Gävle har ju inget med den saken att göra.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)