Björn Forslund & SvOf med i dagens DN...

Startat av Kvarne, 22 oktober 2007, 14:23:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bastuper

Nån som hört talas om scanner då ni pratar pappersupplaga?    ::)

Björn Forslund

Tyvärr är det ett brott mot upphovsrätten om vi skulle scanna in en artikel och återge den här.
Hade DN själva lagt ut den på nätet hade vi givetvis länkat.

Bengt Lindstein

Om man fråga DN snällt så kanske dom tillåter det, med tanke på att du är huvudperson i den.

Hälsar
Bengt

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 23 oktober 2007, 05:26:17 AM
Det kanske inte är att rekommendera att sätta sig i en VW Caravelle med en rejäl husvagn bakom och bege sig på vintersemester, några dagar efter man kört upp för B-körkort i en VW Golf. Dock händer sånt ibland. Det här med BE-behörighet tycker nog många är överskattat och chansar ibland.
Då är det väl tur att skolan möjliggjorde körning med fordon av storlek minibuss, både i övning och skarpt.
Under tiden innan B kunde det hända att vi elever fick ratta dylika fordon och efter uppkörningen kunde det hända att en tur företogs. Jag för min del har kört ToR skolan-Sunne ett antal tisdagar och vid ett tillfälle körde jag ända till Grums (trafikövningsplatsen) för att hämta klasskompisar som hade kört dit några lastbilar.
För att försöka återgå till temat kan jag berätta att en av lärararna har kört buss i många år och han har varit mig behjälplig då jag började ratta minibussarna i "skarpt läge" s.a.s.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin