Torrevieja för några dagar sedan

Startat av Staffan Sävenfjord, 17 oktober 2012, 20:23:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Den spanska bildsviten avslutas med några bilder från Torrevieja, där jag bodde under mitt korta besök i Spanien. Först några bilder från busstationen i Torre. Nog är det något öststatsliknande över den. Eftersom det var lokal helgdag den här dagen var det inte några bussar där. Busstrafiken på helgdagar är synnerligen begränsad.

Den svenska flaggan har hissats på busstationen till hyllning för de många svenskar som äger hus eller lägenheter i staden.

En buss på vägen till Alicante.

Lokalbussarna gick i alla fall trots helgdag. Men de går glest även på vardagar för att vara i en stad på 100 000 invånare. 7 linjer med en turtäthet på var 40:e minut som bäst i oktober. Under juli och augusti går bussarna till La Mata var 15:e minut. För den som till nöds förstår spanska finns en beskrivning här:
http://www.torrevieja.com/es/servicios/horario-de-autobuses/lineas-horarios-autobus-torrevieja.html

Här är i alla fall några sällsyntheter. Att åka buss i Torrevieja är billigt: 1,20 € . De som är skrivna i staden får köpa ett årskort för 35 €.

Bussmicke

Trevligt, med den turtätheten kunde man nästan tro man var i Norrbotten eller så..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

Trevligt med lite spanska bussar så här på morgonkvisten, det piggar upp dagen lite.
//Fredrik