Någon som vet mer om det här ... ?

Startat av at1981, 22 oktober 2007, 08:03:26 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!

Igår pratade jag med en förare som berättade att det var SL eller annan part som vill lägga ned bussterminalen vid Tekniska högskolan för roslagsbussarna och samla alltsammans vid Daneryds sjukhus.

För att det skulle bli praktiskt genomförbart så ville de överdäcka den del av terminalområdet i Danderyds sjukhus där bussarna i nuläget har sin uppställningsplats. Varför inte det blev eller kommer bli av är för att det råder en liten konflikt om vem som ska finansiera det där bygget, om det är Danderyds kommun eller staten eftersom Danderyds kommun inte vill betala utan anser att det är staten som ska betala.

MVH Alexander T !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Carl W

Man kan ju förstå om Danderyds kommun inte vill betala en utbyggnad av terminalen.

Walter

Citat från: at1981 skrivet 22 oktober 2007, 08:03:26 AM
Hejsan!

Igår pratade jag med en förare som berättade att det var SL eller annan part som vill lägga ned bussterminalen vid Tekniska högskolan för roslagsbussarna och samla alltsammans vid Daneryds sjukhus.

För att det skulle bli praktiskt genomförbart så ville de överdäcka den del av terminalområdet i Danderyds sjukhus där bussarna i nuläget har sin uppställningsplats. Varför inte det blev eller kommer bli av är för att det råder en liten konflikt om vem som ska finansiera det där bygget, om det är Danderyds kommun eller staten eftersom Danderyds kommun inte vill betala utan anser att det är staten som ska betala.

MVH Alexander T !!

Staten lägger sig väl inte i SL-trafiken?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Cero

Citat från: Walter skrivet 22 oktober 2007, 09:40:31 AM
Staten lägger sig väl inte i SL-trafiken?

Nej, men det hindrar ju inte någon från att försöka få staten att betala.  ;D

Dock faller nog förslaget på sin egen orimlighet om inte tunnelbanan förstärks samtidigt. En flytt skulle skapa ytterligare ökat tryck på Mörbylinjen.

/Cero

Staffan Sävenfjord

Citat från: Cero skrivet 22 oktober 2007, 11:21:12 AM
Nej, men det hindrar ju inte någon från att försöka få staten att betala.  ;D

Dock faller nog förslaget på sin egen orimlighet om inte tunnelbanan förstärks samtidigt. En flytt skulle skapa ytterligare ökat tryck på Mörbylinjen.

/Cero

Det där förslaget brukar dammas av lite då och då. Hittills har det alltid fallit på protester från resenärerna.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)