Lundadepån Sedumtak

Startat av igel, 17 oktober 2012, 18:16:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

igel

När Lundadepån invigdes för tre år sedan var den modern och även ramperna hade sedumtak. Nu när jag åkte förbi med pendeln såg jag att rampen mot pendelns sedumtak var helt förstört (såg ut som om någon varit framme med högtryckstvätten för att spola av mossan och gräset som växte på taket). Och så klart undrar jag vad som hänt?

Bussterminalen

Det är så att boende på andra sidan spåret i "tre år" har klagat på allt oljud från depån dygnet runt men mest mellan ca 04:30-07:00. Miljökontoret har gjort mätningar och det har visat sej stämma. Det är tutor, backsignaler, motorvarvning och säkert en del andra ljud som hörs över väggen.
Värst är ljudet från bussfickorna under personalparkeringen: bussarna är som i en gigantisk resonanslåda som alltså förstärker ljudet rejält. Det hör man t.o.m. utan mätinstrument. Därifrån har man dessutom fri sikt till villorna på andra sidan spåret så ja, jag förstår dom.
Det ligger ett vite på ett antal pengar och därför är SL tvungna att bygga en högre vägg innan 2013 och det är också därför du ser aktivitet där. Det är stora hål i marken under väggen, förmodligen gjuter man med betong för att förstärka bärförmågan. Har inte varit och tittat.

JDS

Vilken tur att man sakta men säkert överger alla inomhusdepåer och ersätter dem med utomhusdepåer...