Underentreprenörer för Nobina

Startat av Ersa, 17 oktober 2012, 09:32:05 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

I Nossebro har Söne Buss i Göteborg ett antal bussar som kör på Nobinas avtal mot Vara och Trollhättan.
I Sollebrunn har Söne Buss i Göteborg en buss som kör ett av omloppen på linje 600 Göteborg-Trollhättan(-Vänersborg).
Denna linje läggs dock ner när tågtrafiken Gbg-Thn utökas.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Wetjo

Citat från: Bussmicke skrivet 27 oktober 2012, 20:11:40 PM
Bra, då behöver jag inte åka till Avesta nu

Det enda som hänt är väl att 2033 gått in i busshimlen och att 2034 flyttat till Avesta från Ludvika.
20xx bussarna ligger väl i röret för att bli utbytta, men inget är klart ännu.

Sundås

Nilsbuss kör väl på Nobinas avtal i Nybro, tror jag.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Ingemar

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 27 oktober 2012, 23:43:40 PM
I Nossebro har Söne Buss i Göteborg ett antal bussar som kör på Nobinas avtal mot Vara och Trollhättan.
I Sollebrunn har Söne Buss i Göteborg en buss som kör ett av omloppen på linje 600 Göteborg-Trollhättan(-Vänersborg).
Denna linje läggs dock ner när tågtrafiken Gbg-Thn utökas.

//Jonas G

600-bussen är stationerad i Stenkullen...

I Nossebro är det 7 bussar som rullar för Nobina, varav tre kommer att vara nya i december.

Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

MrH

Citat från: Wetjo skrivet 17 oktober 2012, 14:36:42 PM
De bussar som bodde i Avesta, Hedemora, Enviken & Orsa på Nobinatiden finns kvar med några få undantag.
Dom har kvar Nobinas nummer eftersom Nobina "äger" dom
Det är bara det att våra underentreprenörer håller med personal.

Citat från: Bussmicke skrivet 27 oktober 2012, 20:11:40 PM
Bra, då behöver jag inte åka till Avesta nu

....sedan har KR Trafik nyligen sålt av några gamla X-lackade Volvo 8700 i 100-serien, tror det var 107-109, till just någon av underentreprenörerna i Dalarna. Undrar om inte det var just till Avesta? Kan det vara Västanhede Trafik som kör där (åt Nobina)? De flyttades från Edsbyn för drygt en månad sedan vill jag minnas. De skulle gå som reservbussar i alla fall.

/MrH

Bussmicke

Aha, skulle va kul att veta vem som har dem och hur de rulllar
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

1896

Har Västanhede både Avesta och Hedemora, eller bara Avesta ? Har man behov av tre reservbussar, borde man rimligtvis ha även Hedemora ?

MrH

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 31 oktober 2012, 13:38:12 PM
Har Västanhede både Avesta och Hedemora, eller bara Avesta ? Har man behov av tre reservbussar, borde man rimligtvis ha även Hedemora ?

De har Hedemora också.

/MrH