Farsta i höstrusk (Keolis Gubbängen & Handen) - 14 oktober 2012

Startat av Mikael T Nilsson, 15 oktober 2012, 10:52:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några höstbilder från Farsta centrum. Först Gubbängen-vagn Keolis 6678 på lokallinje 184. Notera att plåten kring bussens högra frontstrålkastare är röd till skillnad från den vänstra som är original.

Sedan f.d. Ösmo- respektive Norrtäljevagn Keolis 4601, sedan hösten 2011 hemmahörande i Gubbängen på lokallinje 185.

Notera den grå plåten (för fäste av reklam) på långsidan. Jag minns att SL-bussarna levererade under mitten av 80-talet hade just grå plåt på sidorna där reklam skulle fästas.

Slutligen Keolis 6021, sedan hösten 2012(?) hemmahörande i Handen. Ursprungligen var bussen stationerad i Norrort/Täby.

Tydligen trafikerar både Gubbängen och Handen linje 831.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Matte

Nja inte helt rätt men nästan. Men 6021 har nog snart vart lite mer än ett år i Handen/Jordbro. Och Gubbängen kör 828 och Handen/Jordbro kör 831.

Mikael T Nilsson

Citat från: Matte skrivet 15 oktober 2012, 12:31:35 PM
Nja inte helt rätt men nästan. Men 6021 har nog snart vart lite mer än ett år i Handen/Jordbro. Och Gubbängen kör 828 och Handen/Jordbro kör 831.

Aha, så var det. Tack för info!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.