Huvudmeny

A-J Busspartner CGK696

Startat av Taunusch, 14 oktober 2012, 18:48:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Taunusch

Denna Neoplan Skyliner gick som ny i Norrbotten, hamnade därefter i Skåne och har nu sin hemvist i Karlskoga.

Här står den vid Skogsängen IP i Eskilstuna för ett par veckor sedan.

Mats Karlsson

En riktigt slö stackare, säger de som har åkt  med den.

Staffan Sävenfjord

Tidigare gick den hos Alternativ Trafik i Bjuv och är det inte herr Lövgren som sitter vid ratten? Ännu tidigare hos Brännö Buss, som brukade annonserar "Vi kör överallt i Europa utom på Brännö".

Trier

Visst tillbringade den ett par år hos Brännö Buss i Göteborg där jag stiftade bekantskap med den. Därefter vill jag minnas att den mellanlandade ett par år hos Buss och Resepoolen i samma stad.

Slö och slö, MB på 380 hk vilket väl var standard på den tiden. Slaglåda som krävde lite jobb men fungerade ok.
Och sen var det var väl först med Setras 328'a som en större motor blev vardagsmat?

Värre var väl att den de första åren gav en definition åt ordet "Skruvoplan". Och alla dar i veckan valde jag vår S228DT även om den var ett par år äldre.

Staffan hade nästan rätt på Brännös slogan, den lyder "Över hela Europa, utom på Brännö".

//Mr T

Mats Karlsson

Citat från: Trier skrivet 14 oktober 2012, 20:44:46 PM
Slö och slö, MB på 380 hk vilket väl var standard på den tiden. Slaglåda som krävde lite jobb men fungerade ok.
Och sen var det var väl först med Setras 328'a som en större motor blev vardagsmat?

Jag har inte själv åkt med den, för jag anlitar inte det företaget, utan det var några av mina kollegor som var iväg en tur med den. De berättade att den tappade farten rejält så fort den såg en backe. De upplevde den väldigt slö. Mer än så vet jag inte.