MaxCi blir kvar i innerstaden till avtalets utgång (2014)

Startat av Omnilasse, 08 oktober 2012, 10:37:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Omnilasse

Citat från: Stefan P skrivet 09 oktober 2012, 14:30:17 PM
Hej

Det får vi tacka för, glädjer mig som Scania fan. Hur många bussar rör det sig om och vilka bussar?
Hur mycket har bussarna gått nu?

mvh Stefan P
46 stycken. Ted eller någon annan har väl förstås en mer komplett lista. Men det är etanolbussarna i H18E-serien, med inv. nummer på 51xx. möjligen finns någon kvar på 50xx -  som inte fyllt 16, men jag har för mig att de redan är borttagna ur ordinarie trafik.

Peter Rost

Ersa

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 08 oktober 2012, 19:50:18 PM
Onödigt att köpa nytt när det redan finns grejer som funkar :P

Dyrt för skattebetalarna om inte annat! Vilket leder till höjda skatter och dyrare SL-taxor. Så visst är det bra att kunna undvika onödiga kostnader, och samtidigt få behålla Scanias allra sista välbyggda stadsbuss några år till.

Kimsan

MaxCi i STHLM är som Routemaster i London. Kanske skulle spara några som en turistlinje eller liknanade.

Ted Selander

Nu tar Kimsan MaxCin till sådana höjder att själva tanken svindlar. Jämförelsen med Routemastern är ju nästan omöjlig, men rolig förstås!

Och ja, som svar på en fråga i tråden, viss upprustning av främst interiören kommer att göras när det väl finns ett beslut om nådaåren.

Optimal

Citat från: Ted S skrivet 10 oktober 2012, 06:36:29 AM
Nu tar Kimsan MaxCin till sådana höjder att själva tanken svindlar. Jämförelsen med Routemastern är ju nästan omöjlig, men rolig förstås!

Och ja, som svar på en fråga i tråden, viss upprustning av främst interiören kommer att göras när det väl finns ett beslut om nådaåren.

Kanske skulle fixa till motorkuddarna på vissa så man slipper be om vagnbyte hela tiden ;)

Citybus

Och jag bara tillbringade dagar jagar MaxCi som jag trodde att jag inte skulle se dem igen! Fortfarande trevligt.
Paul
Bus photos from around Europe, the Far East, Canada and Australia - https://citybus.piwigo.com

Ted Selander

Peter Rost

P.Ek

Mycket härligt med MaxCi i innerstan ytterligare ett par år! :)