Huvudmeny

Nya Volvo FH16

Startat av Mats Karlsson, 04 oktober 2012, 19:05:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mats Karlsson

Plötsligt mötte jag en av Volvos testbilar inför lanseringen av nya FH16. Bromsa, vänd, kör tillbaka, fota! I bilregistret står det "VOLVO 64R". Fordonet är registrerat på Åkeri AB Tage Palmqvist i Åtorp.

Cero

Ser ut som några femåringar på dagis ritat den där. "Vi ritar var sin del och sen sätter vi ihop allt". Hoppas Volvo kan få hjälp av designkunnigt folk innan de sätter den där i produktion.

fontheking5

Citat från: Cero skrivet 04 oktober 2012, 20:31:10 PM
Ser ut som några femåringar på dagis ritat den där. "Vi ritar var sin del och sen sätter vi ihop allt". Hoppas Volvo kan få hjälp av designkunnigt folk innan de sätter den där i produktion.
Håller med dig helt och hållet , tyvärr så är väl redan bilen i produktion , men den är ju ingen vacker syn . Nej då föredrar jag den gamla modellen alla dagar .

Mats Karlsson

Minsann, och jag som tycker att hytten blivit betydligt snyggare och kompetentare än tidigare, frånsett nätgrillen. Jag gillade aldrig den gamla hyttformen. Den tyder på att Volvo inte förstod detta med aerodynamisk utformning när de designade hytten.

Jo

Citat från: fontheking5 skrivet 05 oktober 2012, 14:17:19 PM
Håller med dig helt och hållet , tyvärr så är väl redan bilen i produktion , men den är ju ingen vacker syn . Nej då föredrar jag den gamla modellen alla dagar .

Jag gillar inte heller fronten och tycker samma om bussarna. 8700/9700 ser betydligt trevligare ut än nya 8900. Det jag mest stör mig på tror jag är att Volvo-märket sitter alldeles för högt upp och delar av bilen på något lustigt sätt.

Fikman

Nya volvo FH är ju snygg, äntligen har dom fått till det

Andersson

Jag tycker trotts allt nya FH´n är rätt läcker! Dom har äntligen lyckats få bort 80-tals stuket som hängde kvar även på v.3

1896

Håller med du Mats, grillen är ful.  :(