Med bussen stannar Märsta!

Startat av Mikey, 30 september 2012, 20:10:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Lite blandade bilder som jag tagit när jag haft kamera med mig på Arrivas gamla etanolbussar man kör, eller i alla fall envisas med att försöka köra med i Märsta...

Arriva 7047, vid det här tillfället stod den lämnad mitt i gatan i centrum då den inte ville vara med längre

Arriva 7046. Här bestämde den sig för att dö mitt i en korsning utanför stationen

Arriva 7049. Något fel?

Arriva 7045 gick toksönder i eftermiddags. Rullade under kontrollerade former av föraren baklänges ner för Nymärstagan, genom stora vägkorsningen och stannade på bron över ankdammen i Märstaparken ::)

Även om ledvagnar oftast hamnar på bild så kommer ibland kortvagnar också förbi. Här är en som inte verkade fungera av någon anledning

Ibland blir det lite tjatigt, så då kan man fokusera på annat. :) Precis som vanligt i Märsta så fungerade inte bussen i bakgrunden...

Ännu en ledvagn. Hoppsan, är den trasig? :o

Och så en väldigt gammal mobilbild, därav kvalitén. Redan för flera år sedan märkte jag att det var något speciellt med dom där bussarna. Här hade 7050 gett upp.

- Trots att jag försökte leta efter en bild i arkivet på en av vagnarna när de faktiskt fungerar, så hittade jag ingen nu... :P

mackanz

Tråkigt budskap i bilderna. Men kanske belyser verkligheten i Märsta.

Jag gillade den här bilden bäst. Lite humoristisk med kon som ligger framför.

https://dl.dropbox.com/u/87326889/DSC_40322-PS.jpg

Nico

Om inte annat så är det ett klart bevis för att SL-trafiken är mer än 4:an till Radion...  ;)  :P

Annars är det ett bra urval bilder och tyvärr är även detta med krånglande vagnar en del av vardagen för många, både för resenärer såväl som förare och trafikledning.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman