Bergkvarabuss Strängnäs

Startat av Bussmicke, 29 september 2012, 13:36:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

Mums! Jag skulle gärna se fler såna bussar i Sverige :D

Kimsan

Citat från: Mikey skrivet 29 september 2012, 13:47:34 PM

Då kan du åka till Blekinge, nästan hela BLT består av Mercedes Citaro LE. Sätter pengar på att det blir samma bussar när Bergkvara startar upp Trelleborg/Söderslätt nästa år

Ersa

Citat från: Mikey skrivet 29 september 2012, 13:47:34 PM

Verkligen trevligt att se fler Mercedes på bekostnad av Säffle och Omni. ;)

Kimsan

Citat från: Ersa skrivet 02 oktober 2012, 05:47:46 AM
Verkligen trevligt att se fler Mercedes på bekostnad av Säffle och Omni. ;)
Variation förnöjer

yngrot

Citat från: Kimsan skrivet 02 oktober 2012, 00:27:43 AM
Då kan du åka till Blekinge, nästan hela BLT består av Mercedes Citaro LE. Sätter pengar på att det blir samma bussar när Bergkvara startar upp Trelleborg/Söderslätt nästa år

Ja där skulle man kunna satsa hela veckopengen utan större risk .. andra vagnar än M-B kan väl nästan räknas på ena handens fingrar  ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

bisquit

Det är gött att få se lite kvalitetsbussar. Bra att få slippa se alla plastiga Omni´s och Man.
Åkte i en Omniexpress häromdagen. Å det var den värsta turen på länge. Kompisen som körde. Gjorde det galant och mjukt. Men ändå skramla den till tusen å skrek dålig plast interiört. Nää så hatten av för Bergkvara.. 8)