Persontrafik 1993 i Kalmar, del 2 (av 12)

Startat av Staffan Sävenfjord, 26 september 2012, 15:19:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Nissan-bussar är inte så vanliga vare sig i Sverige eller Norge och i varje fall inte i den här storleken. Arna Bruk utanför Bergen har karosserat och det är fyra år kvar till de går i konkurs. KF46061 hamnade så småningom hos Nettbuss i Møre med nummer 13


PKH223 var största delen av sin aktiva tid hos Granbergs Buss i Älvsbyn som nummer 22.


UA16743 skall enligt Busspraten också ha hamnat i Møre men hos Fjord1. Dessförinnan bör den ha varit hos antingen Mørebil eller Sunnmøre-Romsdal Billag. Våra norska vänner kan säkert reda ut detta.


PGZ899 i Omnibuslinjens egna färger men den blev sedan omlackad i Jönköpings läns färger.



PTP413, en 20 meter lång ledbuss till Växjö.





1896

20 meters bussen minns jag, var den enda eller första 20 meters bussen i Sverige vid denna tidpunkt vill jag minnas.  :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 26 september 2012, 18:10:38 PM
20 meters bussen minns jag, var den enda eller första 20 meters bussen i Sverige vid denna tidpunkt vill jag minnas.  :)

Det kom ett gäng sådana bussar till Linjebuss 1993 och 1994, och denna var således med bland de första.