Nutidshistoria... (stor bild 970x675 px)

Startat av M224, 20 oktober 2007, 23:19:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

Både bussen och kameran som jag tagit bilden med är historia i SL-land.

robbes

trevligt att se att det fins andra färger än rött i sl land.

Dennabussen hör hemma i örebro

Simon A

Vad gjorde en Örebrobuss så högt upp?

//Simon

Staffan Sävenfjord

Citat från: Simon A skrivet 21 oktober 2007, 17:16:01 PM
Vad gjorde en Örebrobuss så högt upp?

//Simon

Busslink lånade ut en del av sina Örebro-vagnar till Söderort. Anledningen är att Örebro har tre turlisteperioder: vinter, vår och höst och sommar. Någon gång i april har man alltså bussar över i Örebro fram till oktober.
Det är väl inte omöjligt att vi får samma arrangemang i sommar när såväl tunnelbanans gröna linje som Nynäsbanan skall vara avstängda.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Simon A

Tack för svaret. Någon som vet om förarna tyckte att Örebrovagnarna gick bättre än samma modell av buss som Stockholm har?

//Simon

Kvarne

Citat från: Simon A skrivet 21 oktober 2007, 17:36:31 PM
Tack för svaret. Någon som vet om förarna tyckte att Örebrovagnarna gick bättre än samma modell av buss som Stockholm har?

//Simon

Av vad jag hörde så var förarna possitiva till dessa! De gick bra, var fina innuti och så vidare!
Trevligt tillskott i vagnparken!
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Simon A

Christer K

I örebro har de ett annat sätt för att underhålla bussarna samt att en del av dessa ledbussar slutar redan att gå kl 19. på kväll. En vanlig vardag kväll går cirka 5 ledbussar av 12 (tror jag). Detta kan också göra att de är bättre.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.