Huvudmeny

Toalett

Startat av Jan I Nilsson, 25 september 2012, 21:08:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan I Nilsson

Lite rabatter som följde med senaste lönekuvertet från Malmö stad. ::) Ursäkta kan inte vända bilden rätt :-\

Susanne

Men så generöst av företaget som låter sina anställda att göra sin behöv gratis.  ;D

Ronald M. Jannesson

...det är ju så man häpnar???Är detta verkligen sant eller ett för tidigt "aprilskämt"???Erbjuder dem sina anställda att prova en toalett?? Ja, där ser man hur lågt man har sjunkit som anställd i detta "fantastiska" Sverige. Man är tydligen bara "skit" värd numera!!! >:(

Kronobergarn

Citat från: Ronald M. Jannesson skrivet 26 september 2012, 17:44:00 PM
...det är ju så man häpnar???Är detta verkligen sant eller ett för tidigt "aprilskämt"???Erbjuder dem sina anställda att prova en toalett?? Ja, där ser man hur lågt man har sjunkit som anställd i detta "fantastiska" Sverige. Man är tydligen bara "skit" värd numera!!! >:(

Dom har nog tillgång till den ordinarie toaletten i rastlokalen... detta är en ny toalett med upplevelse, och det är väll bra att dom anställda få prova detta gratis (medans allmänheten får betala verka det som) . Eller  ::)

Björn Ax

Ja detta är väl en allmän toalett som alla får använda mot betalning och dom anställda får en gratis provning. :D

Ronald M. Jannesson

...toalett med upplevelse??? Jaha; bjuder dom på champagne och massage då efter avslutat uppdrag? Knappast! Varthän är denna värld på väg undrar jag stilla bara? Det går tydligen att tjäna pengar på allt numera! När jag "går på toaletten" är jag tacksam för att det bara finns tvätt- och torkmöjligheter. Mer än så innefattar inte ett toalettbesök anser jag. Är jag på ett "spa" el. dylikt då är det en annan sak kke.? :)

Jan I Nilsson

Det står i erbjudandet att det är Malmös första bemannade toalett, det är fel, flera toaletter var bemannade på 50-60 talet. På den tiden var toaletterna väl i ordning av duktiga "toalettvakter" ;)
Det fanns en byggmästare som hette Stenberg som byggde flera toalettbyggnader i Malmö på den tiden det begav sig. De kallades för Stenbergs villor. :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jan I Nilsson skrivet 27 september 2012, 21:15:38 PM
Det står i erbjudandet att det är Malmös första bemannade toalett, det är fel, flera toaletter var bemannade på 50-60 talet. På den tiden var toaletterna väl i ordning av duktiga "toalettvakter" ;)
Det fanns en byggmästare som hette Stenberg som byggde flera toalettbyggnader i Malmö på den tiden det begav sig. De kallades för Stenbergs villor. :)

Antagligen menar man den första som är bemannad i dag. Men även det är väl fel: toaletten på centralstationen i Malmö är väl fortfarande bemannad.