buss olycka vid kumla örebro

Startat av niclas h, 21 september 2012, 20:36:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

niclas h

Publicerad: 2012-09-21 19:01, senaste uppdaterad: 2012-09-21 19:09

Läs upp

Skolbuss körde in i träd

Vid halvfemtiden i dag krockade en skolbuss med ett träd utanför Kumla. Chauffören hade nyligen lämnat av barnen han körde och var vid olyckan ensam i bussen, uppger polisen. Polisen misstänker i nuläget inget brott.(TT)

Utanför Kumla skadades en man under fredagseftermiddagen då skolbussen han körde åkte av vägen och krockade med ett träd. Chauffören hade nyligen lämnat av barnen han körde och var vid olyckan ensam i bussen, uppger polisen.

Vid krocken blev mannen fastklämd. Det är oklart vilka skador han har fått.

Polisen ska nu undersöka bussen för att se om det funnits några tekniska fel. I nuläget finns inga misstankar om brott.

bisquit

Jag kan bekräfta att föraren av den aktuella bussen. Är vid liv och har ådragit sig armbrott och hjärnskakning. Samt att han ligger inne på sjukhus.
Känner föraren med familj mycket väl. Så Just nu går tankarna till mina vänner.  :( Vägen där det hände är skarp och smal. Å det var fuktigt ute.

niclas h

tur att han lever. jag håller med dig att du sänder tankarna till hans familj .jag ska gör det med fast jag ej käner han men jag tycker synd om han.

bisquit

Kan berätta att förarn lever, men är skadad och ligger på sjukhus. Samt att hen lär inte kör buss på bra länge. Om ens aldrig. Tyvärr.  :(

Christer K

Där olyckan hände måste vara vägen från Traktorservice fram mot Shell i Kumla.

Om det är där jag tänker att det har hänt så är vägen smal och vid ev möte får man ligga och tugga i gräskanten.

// Christer
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

buskörare

Citat från: Christer K skrivet 23 september 2012, 09:23:31 AM
Där olyckan hände måste vara vägen från Traktorservice fram mot Shell i Kumla.

Om det är där jag tänker att det har hänt så är vägen smal och vid ev möte får man ligga och tugga i gräskanten.

// Christer

Det ser ju ut på bilderna som om bussen hamnat utanför vägkanten och sen inte gått att styra upp.
Stackars föraren  :(

bisquit

Christer K" Du är på helt rätt väg. Det var i Just den kurvan. "....." var på väg hem. Han lever och mår efter omständigheterna okej. Men lär inte köra buss på ett bra dag. Troligen är det plötslig sjukdom eller så som ligger bakom olyckan.  Återstår att se vad dem kommer fram till!