Dagens bussar 2012-09-19

Startat av MartinMartin, 19 september 2012, 21:45:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MartinMartin

När jag för en gångs skull var uppe med tuppen och får lite bra ljus så tänte jag att jag skulle fota mina bussar från dagen.
Jag kör annars bara mellan och In tjänster men idag hade jag styrelsemöte med brf så det fick bli en delad tjänst.

Dagen började med Keolis 7476

Körde min premiärtur på linje 40 som ej går via Universitetsvägen, den gör inte det mellan 07-09 och då sover jag
oftast. Men jag kom fram till Reimersholme och kostade på mig en bild på förarplatsen

Efter paus vid Odenplan var det så dags att köra en liten 70:a med Keolis 7301 till Frösunda och sen tomma in till frihamnen.

Sen var det så dags för 4h delning och då passade jag på att äta och åka ett varv på linje 1
med Martin Maltkvist bakom ratten. Kom tillbaka levande  ;) och sen var det dags för mig att köra
ett varv på samma linje med Keolis 5336 och "tågluffaren" "H18E" och "Carl Eric" som sällskap.

Tillbaka i frihamnen och paus och sen ett varv 1:an igen, denna gång med Keolis 7036

Sen var dagen slut och jag ber att få tacka för mig och hoppas ni uppskattade bilderna.

MartinMartin

Ted Selander

Vardagsbilder av bussar i trafik är alltid intressanta liksom interiörer.
Merparten av bilderna tillför dock ingenting, de har ju ingen koppling till din tjänstgöring annat än till själva fordonen. Bilderna borde hamna i en egen tråd "Fejkade bilder". Vill man fotografera av destinationsrullen kan man lika stanna kvar på hallgården, enligt min mening. Den till synes obetvingliga lusten att lattja med knapparna brukar går över, det tar bara litet olika lång tid.

MartinMartin

Citat från: Ted S skrivet 20 september 2012, 12:14:03 PM
Merparten av bilderna tillför dock ingenting, de har ju ingen koppling till din tjänstgöring annat än till själva fordonen. Bilderna borde hamna i en egen tråd "Fejkade bilder". Vill man fotografera av destinationsrullen kan man lika stanna kvar på hallgården, enligt min mening. Den till synes obetvingliga lusten att lattja med knapparna brukar går över, det tar bara litet olika lång tid.

Ja, och som du vet så har jag efter 4 år fortfarande inte tröttnat  ;D

Tonniiie

Tack för roliga bilder Martin :)

Eller så kan man se det som en rolig grej. Folk har ju olika intressen. Jag jag personligen tycker det är skoj med olika skyltningar.

tågluffaren

Vaddå tillför ingenting?! Jag tycker de tillför mycket! Tvärtom skulle det vara enformigt om Martin skyltat Keolis-Busslink eller Ej i trafik på alla bilder.

Trevligt reportage Martin!

Bussmupp

Snygga bilder, Martin! "Kör för polisen" är en skyltning jag aldrig har sett förut. När används den?

Peter Rost

Möjligen att det skyltas så när stora grupper av störande element avivisas av polis med hjälp av SL- bussar?

/Peter

Bussmupp

Citat från: Peter Rost skrivet 20 september 2012, 23:51:22 PM
Möjligen att det skyltas så när stora grupper av störande element avivisas av polis med hjälp av SL- bussar?

/Peter

Good point, tänkte faktiskt inte på det.