Bilder från Arvidsjaur idag!

Startat av LinusG, 20 oktober 2007, 16:47:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LinusG

Var ner på Garaget en sväng för att byta lite däck å så... Så jag passa på att fota 2 bussar..
Ber om ursäkt för Bildkvaliten taget med en N95:a

Först Granbergs Buss 22

Sedan har vi Buss 39

Samt Buss 39 insidan..  OBS! har enkel rad framför bakdörren men bakom bakdörren är det dubbel säten!

Nicklas Vasa

Mysigt, var i Arvidsjaur ligger garaget ? Och hur stort är det ? Och hur gammalt är det ?

Andreas Ljungqvist

Härlig vagn den där 39.. Arvidsjaur, där har jag praktiserat på flygplatsen under min utbildning... Tack för dessa trevliga bilder..

Patrik

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 20 oktober 2007, 17:12:58 PM
Mysigt, var i Arvidsjaur ligger garaget ? Och hur stort är det ? Och hur gammalt är det ?

Här ligger det: http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&advert_code=15010834&search_word=granbergs+buss

Fina bilder också, jag längtar tillbaka!

Nicklas Vasa

LinusG

Det ligger inte riktigt där Patrick har markerat! Gatan är rätt, men vi ligger alldeles i korsningen Södra Gatan/Västlundavägen! Såå lite mer mot Västlunda vägen än vad Eniro markerar..

Tack för berömmet..

Joo 39:an är riktigt trevlig....

Garaget vi har här är för 5 bussar, och är uppbyggt under 80 talet någon gång..

//Linus

Nicklas Vasa

Det var då jag var där och härjade som mest, men någon bussdepå har jag inget minne av att jag sett....       (Letade säkert inte tillräckligt)

Tack....

Jona

Tack för dina bilder Linus, trevliga och från rätt ände av Sverige. Så ni har fått snö nu?
Får se om kusten får sådant snart. Usch för snö men ibland, någon dag per år kan det vara trevligt.

/Jona
MVH Filosofen Jona

LinusG

Joo det hade kommit en del imorse när ja vaknade!  Men nu börjar det vara borta från vägarna ialla fall.. =)

Ska försöka bättra mig på Bildfronten..

//Linus

Bussmicke

Citat från: Jona skrivet 20 oktober 2007, 19:23:12 PM
Usch för snö men ibland, någon dag per år kan det vara trevligt.
/Jona

Det är jag beredd att skriva under på men enbart för att få några vinterbilder..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.