Färdbevis i Nederländerna

Startat av Bussmicke, 08 september 2012, 23:51:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Denna tråd har knoppats av från tråden »Några bilder från Amsterdam« som återfinns via länken.

Finns det inte fortfarande 3 dagarskort som täcker hela Holland?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kristian

Citat från: Bussmicke skrivet 08 september 2012, 23:51:47 PM
Finns det inte fortfarande 3 dagarskort som täcker hela Holland?
Nej, tredagarskort finns bara hos GVB, HTM och RET. För resor i hela landet köper man lämpligast ett OV-Chipkaart med saldo: http://www.ov-chipkaart.nl

Bussmicke

Köpte en gång ett kort i en NS-automat och då kunde resa med allt i hela landet.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tonniiie

Behöver någon övernattning billigt när ni är det nere så har jag fortfarande en lägenhet kvar i Leiden. (Ligger 20km) utanför Amsterdam.

Citat från: Bussmicke skrivet 09 september 2012, 09:37:09 AM
Köpte en gång ett kort i en NS-automat och då kunde resa med allt i hela landet.

Finns ett dagskort hos Connexion som kallas för "Buzzer". Kostar bara €10. Värt att använda om du ska resa omkring "De randstad"

Niclas Rosenius

Citat från: Tonnie skrivet 09 september 2012, 11:00:50 AM
Behöver någon övernattning billigt när ni är det nere så har jag fortfarande en lägenhet kvar i Leiden. (Ligger 20km) utanför Amsterdam.

Finns ett dagskort hos Connexion som kallas för "Buzzer". Kostar bara €10. Värt att använda om du ska resa omkring "De randstad"

Du menar väl Connexxion  ;)

//Niclas

Tonniiie

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 09 september 2012, 13:58:41 PM
  Du menar väl Connexxion  ;)

//Niclas

Klart! Brukar missa nått X både på holländska occh matematik :P

Bussmicke

Har inte NS nåt dagskort man kan åka med i hela landet? 1-3 dagars?
//Bussmicke.

Kristian

Citat från: Bussmicke skrivet 10 september 2012, 00:05:32 AM
Har inte NS nåt dagskort man kan åka med i hela landet? 1-3 dagars?
En snabb titt på www.ns.nl gav svaret, det finns bara endagskort (81,60 för 1:a klass och 48,- för 2:a klass) som gäller på alla tåg inom landet (även Syntus, Arriva o.s.v.). Fyra-tågen kräver en tilläggsavgift.

Tonniiie

Blokker i Holland som är en affär som liknar Rusta eller Jula brukar ha erbjudande för ett dagskort. Det brukar kosta då bara fr. €10 till €29. De €29 biljetterna brukar vara 1e klass. Kolla annars på NS egna erbjudande där de brukar ha ett helgkort för €50. Det brukar kallas för Vår/sommar/Höst eller vintertour.