Huvudmeny

Arriva 7557, eller?

Startat av P.Ek, 02 september 2012, 19:02:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

Såg fd Keolis 3791 vid Universitetet idag, bara slarvfel med inv.nr-märkningen eller?

//P.Ek :)

JW

Fd Keolis 4775 är märkt 7531. Enligt listan som publicerades tidigare skulle denna heta 7873 så det kanske är omnumreringar på gång.

virtual1

Citat från: Jonathan W skrivet 02 september 2012, 19:18:18 PM
Fd Keolis 4775 är märkt 7531. Enligt listan som publicerades tidigare skulle denna heta 7873 så det kanske är omnumreringar på gång.

Fast ingen har väl sett en arrivabuss märkt 78XX hittills va?

Mikey

Citat från: virtual1 skrivet 02 september 2012, 22:42:20 PM

De övertagna Keolisvagnarna som hamnade i Märsta numrerades om till 78xx typ igår... (Gick med keolisnummer i fredags, men inte idag)

Carl Eric

Citat från: virtual1 skrivet 02 september 2012, 22:42:20 PM

Jag har för mig att jag såg en 78xx-buss igår när jag mötte några bussar som körde ersättning för Saltsjöbanan. Men jag är långt ifrån säker....
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

P.Ek

Nu har det blivit riktig förvirring med numreringen ;)

Kan det inte vara så att de som har fått nummer i 75-serien är placerade i Råsta och de i 78-serien i Märsta?

Mikey

Citat från: P.Ek skrivet 03 september 2012, 21:18:58 PM

Kan det inte vara så att de som har fått nummer i 75-serien är placerade i Råsta och de i 78-serien i Märsta?

Jag var tydligen lite för snabb igår. Efter att ha kikat runt lite på stationen idag så verkar det vara blandat mellan 75xx och 78xx i Märsta. Fanns några av varje...

arrivianen

Och här är ytterligare en Arriva 7557, sannolikt den rätta. Funnen vid Brommaplan idag.

// a

virtual1

Citat från: P.Ek skrivet 03 september 2012, 21:18:58 PM

I dag såg jag massor med 78XX-märkta varianter i Råstaområdet, den första bilden borde vara en 78XX med med tanke på att alla andra LED-försedda f.d 37XX-bussar verkar ligga i den serien...