Det är nåt på gång...

Startat av Gunnar D, 02 september 2012, 10:02:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

...här på Stureplan 2 sep 1967 - för 45 år sedan! Ur estetisk synvinkel gör sig Metropolen bra i stadstrafik, tycker jag.

Mvh Gunnar

HJP

Citat från: Gunnar D skrivet 02 september 2012, 10:02:15 AM

...här på Stureplan 2 sep 1967 - för 45 år sedan! Ur estetisk synvinkel gör sig Metropolen bra i stadstrafik, tycker jag.

Mvh Gunnar
Va´ Håken är det som är på gång då?  ;)
Visst gör sig H19 bra i stadstrafik. Mycket bra, t.o.m.
Kul, faktiskt, med en bussbild, där bussen bara skymtar i vimlet. det var väl ofta så vi såg dem.

HJP

zjbus

HJP

Citat från: zjbus skrivet 11 september 2012, 16:34:36 PM
Vad tror du om högertrafiken?
Nä, Högertrafiken kan det väl inte vara.... ;)  ;)  ;)

HJP

Mr H

Folk är väl uppklädda för att de ska åka Metropol!
De på 60-talet populära "tröjförstärkarna" på underarmarna
borde väl vara perfekta redskap för de som vill hänga ut genom
"giljotinfönstret" med armbågen!

Tror
Mr H
;D ;D ;D

Gunnar D

Citat från: Mr H skrivet 11 september 2012, 19:33:06 PM
Folk är väl uppklädda för att de ska åka Metropol!

Just det! Det var väl det sista trafikdygnet i vänstertrafik som orsakade uppståndelsen!  :) :) :)

/Gunnar

Nisse Bökelund

Hej.   Kan det röra sig om en filminspelning av något slag? Jag tycker att mannen på biltaket sitter på en ställning för att filma under färd.
Bilen verkar vara en Cheva Apache,vilket både SVT och en del filmbolag hade vid den tiden. Filminspelningar brukar dra till sig många åskådare
som tex: killarna i förgrunden med kameror. Dom uppe på svampen var nog ganska tidigt ute  om dom skulle följa högeromläggningen.
Vad är det för ställning till vänster om killarna uppe på svampen? Trafikradar? Nisse

roggek

Citat från: Nisse Bökelund skrivet 12 september 2012, 17:11:02 PM
Hej.   Kan det röra sig om en filminspelning av något slag? Jag tycker att mannen på biltaket sitter på en ställning för att filma under färd.
Bilen verkar vara en Cheva Apache,vilket både SVT och en del filmbolag hade vid den tiden. Filminspelningar brukar dra till sig många åskådare
som tex: killarna i förgrunden med kameror. Dom uppe på svampen var nog ganska tidigt ute  om dom skulle följa högeromläggningen.
Vad är det för ställning till vänster om killarna uppe på svampen? Trafikradar? Nisse

Nog är det "filminspelning" alltid, Lars-Eric Örtegren intervjuar ingenjör Hans Wihlborg på Stureplan:
http://www.svtplay.se/klipp/272825/stopp-i-stockholm-1
(gå 2.06 in i klippet på SVT Play)