Smålandsbussens nya Van Hool TX25 Astromega

Startat av Niclas Rosenius, 01 september 2012, 21:16:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Fångad idag i Stockholm under Tjejmilen. Inte det bästa vädret var det under dagen, blött blev det.

Först på Vasagatan

Sedan ute vid Gärdet

//Niclas

Carl Eric

Häftig buss helt klart! Någon som vet hur den ligger till i pris om man jämför med SETRAs och Neoplans dubbeldäckare? Är inte intresserad av exakta siffror utan mer en jämförelse! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

saurer

Kan man köpa 13m dubbeldäckare från Neoplan eller Setra

Blue

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Jan

Van Hool är kända för sina "horn" till backspeglar, men på DD väljer man en mindre variant som passar in.
I branschen i 40 år

Greger Larsson

Trevligt med en "äkta" Astromega.
Ska det här föreställa nya TX-serien, eller? (Med tanke på den uppgraderade fronten)

Niclas Rosenius

Citat från: Greger Larsson skrivet 02 september 2012, 10:07:10 AM
Trevligt med en "äkta" Astromega.
Ska det här föreställa nya TX-serien, eller? (Med tanke på den uppgraderade fronten)

Japp, som rubriken säger Van Hool TX25....  ;)

Denna och deras nya TX16 Astronef är dom enda av den nya modellen i Sverige hittills.

//Niclas

Greger Larsson

Utvändigt är det ju nästan bara fronten(och lite i baken) som skiljer från T9-generationen, men det finns kanske andra(osynliga/invändiga) uppgraderingar som föranleder bytet till generation 10(X).

Jacob

Trevligt, mötte denna på E4 vid Linköping i fredags när den var påväg mot Stockholm.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius

Citat från: Greger Larsson skrivet 02 september 2012, 10:44:40 AM
Utvändigt är det ju nästan bara fronten(och lite i baken) som skiljer från T9-generationen, men det finns kanske andra(osynliga/invändiga) uppgraderingar som föranleder bytet till generation 10(X).

Ja, det är en hel del under skalet som är uppdaterat och om konstruerat som inte syns.

//Niclas