Snart dags för hjulklappsinköp, jag behöver hjälp ang dryckeskylning

Startat av Jona, 29 augusti 2012, 22:27:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

förra eller året före det hittade jag den perfekta hjulklappen till dom flesta jag känner.
En perfekt sak för oss som gillar dryck oavsett form, eventuellt inte torrt vin dock, eftersom det dammar och inte flyter!

Det är en sak i något material som blir kallt i frysen, ser ut som en rund pyramid, och överst på toppen finns en fördjupning och från den går det sedan en ränna i en spiral runt hela klossen.

Du har denna i frysen, men vill du sedan ha lite kyld dryck men den du har är rumstempererad så är lösningen lätt.
Fram med klumpen från frysen, placera den på bordet nära kanten, eller varför inte intill diskhon.
Placera eller håll glaset nertill klumpen, tex i diskhon eller precis utanför bordskanten och häll den "varma" drycken i toppen och se vätskan flöda ner längs spiralen.

I takt med att den kommer längst ner på klumpen är drycken kyld direkt i ditt glas.

En perfekt sak och införskaffa och det var precis min tanke den där julen.

Men tyvärr, minns ej alla detaljer nu, men innan jag han lägga produkten i kundvagnen och betala för min beställning så måste datorn ha blivit omstartad eller lagt av på något vis, för sidan försvann innan jag han spara den och nu hittar jag inte tillbaka.

Har nu inför hjulen, men även inför förra hjulen försökt googla på produkten, men minns inte namnet, har letat på alla olika butiker på nätet jag kommer på, men inte hittat någon som saluför något liknande.

Minns inte vad produkten heter, och inte vilken webb-butik som saluförde den, och googla på kylning dryck och dylika hjälper inte.
Så nu tänkte jag prova vända mig hit till den samlade kunskap som finns här på detta forum och fråga er, någon som vet vilken internetbutik (svensk var det då) som kan saluföra den?

Någon som vet vad jag menar och kan komma på tips på vad produkten kan tänkas heta?

Tack för eran hjälp...

/Jona
MVH Filosofen Jona

J0han

Kolla på coolstuff.se låter som en av deras produkter :)

Skickat från min iPhone med hjälp av Tapatalk

Jona

Tack för tipset med coolstuff.se, dom har ju precis allt och mycket hjulklappar.

Meeeen som Tony Irving skulle ha sagt, har gått igenom alla kategorisering i ämnet nu och hittade inte det jag letade.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Ankan

Annars kan du ju ta en balja med vatten, och en kolsyresläckare så är saken biff :)