Huvudmeny

Bergaholm..

Startat av Bussmicke, 19 oktober 2007, 21:18:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Hej

Kan du för en som inte är STHLM:are berätta vad det är vi ser, Hur långt bort är väg E4 och hur mycket tid vinner bussen på och köra här istället för ute på motorvägen. Okej du skriver att den kör där på grund av kö, men skulle vara kul och veta lite mer i ämnet.

Följdfrågor blir ju om man skulle vinna tid i normalfallet eller är detta ett undantag? Går det jämt ut kan ju linjen kanske flyttas till att köra den mindre vägen så boende där kan få nyttja bussen.

Tack för fina bilder i alla fall!

/Jona
MVH Filosofen Jona

Andreas Ljungqvist

Härligt med dina lite udda natur/bussbilder..

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Jona skrivet 20 oktober 2007, 00:08:53 AM
Hej

Kan du för en som inte är STHLM:are berätta vad det är vi ser, Hur långt bort är väg E4 och hur mycket tid vinner bussen på och köra här istället för ute på motorvägen. Okej du skriver att den kör där på grund av kö, men skulle vara kul och veta lite mer i ämnet.

Följdfrågor blir ju om man skulle vinna tid i normalfallet eller är detta ett undantag? Går det jämt ut kan ju linjen kanske flyttas till att köra den mindre vägen så boende där kan få nyttja bussen.

Tack för fina bilder i alla fall!

/Jona

Vad vi ser, ja det tycker jag bilder talar för sig själv om. Däremot hur långt borta från E4 det är finner du på denna länk.
Man vinner mycket tid på att ta denna väg då det är mycket kö på E4, annars tar det mycket längre tid.
Blev det klarare i ämnet?
Tack.
//Bussmicke.

Jona

Citat från: Bussmicke skrivet 20 oktober 2007, 00:36:56 AM
Man vinner mycket tid på att ta denna väg då det är mycket kö på E4, annars tar det mycket längre tid.
Blev det klarare i ämnet?

Jao, nu ser jag ju vart motorvägen respektive den lilla vägen går, det var en stor skillnad. Vilket också förklarar att köerna på E4/E20 var långa. Min gissning var att detta var en parallell väg som gick intill. Så din kartlänk gjorde det lite klarare.

Då kan man ju få ställa en annan följdfråga. Var du längs den mindre vägen av en slump, eller chansade du att det skulle komma bussar den här vägen?

/J
MVH Filosofen Jona

Kvarne

Citat från: Jona skrivet 20 oktober 2007, 00:47:36 AM

Då kan man ju få ställa en annan följdfråga. Var du längs den mindre vägen av en slump, eller chansade du att det skulle komma bussar den här vägen?

/J

Kompletterande fråga; Inte kan du väl ha gått från Fittja...? Antar att du stigit av en tidigare buss...?  :D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Bussmicke

Det var en slump, kom med kompisen i bil efter ha fotograferat en runsten i närheten.
//Bussmicke.