Fisksätra station och karpgatan blir fisksätra station [fråga]

Startat av the0fiskis, 28 augusti 2012, 19:43:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

fick info för ett tag sen att Fisksätra station och karpgatan, och undrar om någon vet när stationen kommer i bruk (frågat sl men dem vet inte har inte, svarat på min fråga via facebook)
den nya stationen kommer hamna under bron (länk http://kartor.eniro.se/m/9jsiK)
ska försöka ta lite bilder imrogon på dem gamla(fortfarande i bruk) och den nya
kommer bifoga dem bilderna i denna tråd  :)
personligen gillar jag det trost att jag får längre att gå  :)

JDS

När du talar om "stationen" så tror man lätt att du menar "järnvägsstationen".

Jag antar att du egentligen talar om busshållplatsen "Fisksätra station" och att du har hört att denna ska slås ihop med hpl Karpgatan till en ny hållplats ungefär mitt emellan. Det verkar ju vettigt, fast i teorin är det sämre ur trafiksäkerhetssynpunkt om folk måste korsa utfarterna för att ta sig till och från den. Den nuvarande busshållplatsen är ju placerad vid gångtunneln där det är tänkt att folk ska passera. Men i praktiken springer väl alla ändå omkring hej vilt på gatan så det kanske inte spelar så stor roll?

Man kan ju tycka att det är rimligt att vänta till tidtabellsskiftet (9 december) med att genomföra det.

Kan tillägga att jag hittar inget om saken på sl.se. Omnilasse kanske vet något?

the0fiskis

ska försökta fota första dagen :)
följd fråga ang fisksätra sation ser det ut som den kommer flyttas tillbacka(?) den 18/10?

Olle

"Detta planeras pågå till och med 2012-10-18.
Denna flytt är permanent "

Dubbla budskap !  ::)

the0fiskis

Citat från: Olle skrivet 11 september 2012, 18:10:22 PM
"Detta planeras pågå till och med 2012-10-18.
Denna flytt är permanent "

Dubbla budskap !  ::)
som vanligt sl, det har inte sutit några lappar idag eller inann... så ren tur att appen infomerade mig inför morgondagen :)

the0fiskis

såg nu att den nya  hpl inte är i bruk för det är inte ens skylltat på hpl (står bara ersätnings grejen) och ingen kur eller nått och bussen jag såg stannade på gamla fisksätra station och karpgatan (kan vara för det var folk där) men som sagt verkar den inte vara i bruk
(lite bilder kommer senare när jag redigerat dem)  :)

(sorry för dubbelpost)

the0fiskis

nu kommer bilderna hoppas dem funkar..  för nu bara laddat upp dem på google drive...

vill infomera att inte ens busspc är uppdaterad för den roppar ut karpgatan...

har även tagit upp detta på dersas facebook sida
https://www.facebook.com/KanalSL/posts/10151064778608457?notif_t=feed_comment

Fredde

Den permanenta flytten av Fisksätra station och indragningen av Karpgatan för linje 465 och 497 gäller från och med 2012-09-18. Allt annat är felaktigt.

the0fiskis

Citat från: Fredde_J skrivet 13 september 2012, 13:18:44 PM
Den permanenta flytten av Fisksätra station och indragningen av Karpgatan för linje 465 och 497 gäller från och med 2012-09-18. Allt annat är felaktigt.
tack för infon  :)

the0fiskis

Citat från: Fredde_J skrivet 13 september 2012, 13:18:44 PM
och idag som du sa kom trafiken igång på nya hpl  :) med 2 st trafikvärdar (en vid den nya och en vid den gamla (fisksätra stn) men ingen vid karpgatan :S)