Två Bergkvarabussar vid trafikstarten i Strängnäs 19/8

Startat av Taunusch, 26 augusti 2012, 21:48:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Taunusch

Förra söndagsmorgonen fick jag två Bergkvarabussar på bild då deras trafikstart var i Strängnäs.

DKU847 på Eskilstunavägen i Strängnäs, på väg tillbaka på första turen till Eskilstuna på linje 820.

UNP793 (012) på Rademachergatan i Eskilstuna. Har precis vänt på dagens andra 820-tur.

Under den första tiden kommer de att använda helvita och även vita Bergkvarabuss-stripade bussar på landsbygdslinjerna innan samtliga nya bussar levererats.

Joakim Wahlberg

Trevligt! Även mina bilder från Strängnäs kommer så småningom. Är väl inte lika intressant som att Arriva tagit över massa områden i Stockholm antar jag, så den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge :) Vad är det för bussar som ska användas (dem man väntar på) i landsbygdstrafiken? Normalgolv eller lågentré?

//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Bussmicke

Du som var i Strängnäs, hur mycket grönt kontra annat såg du på landsbygden?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Joakim Wahlberg

Citat från: Bussmicke skrivet 27 augusti 2012, 00:13:12 AM
Du som var i Strängnäs, hur mycket grönt kontra annat såg du på landsbygden?
Mestadels annat. Var mest i stadstrafiken jag upplevde gröna bussar. Men det förekom ju såklart gröna bussar även i landsbygdstrafiken.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Bussmicke

Då får Strängnäs vänta

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.