Bilder från Täby (25 augusti 2012) - Keolis & Arriva

Startat av Mikael T Nilsson, 25 augusti 2012, 18:42:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några vardagsbilder från Täby. Först f.d. Handenvagn 4623, på linje 615 vid Saluvägen/Arninge.

Sedan Keolis 4854 som är nyflyttad från Råsta till Täby i samband med att Arriva tog över Råstatrafiken från Keolis. Här ser vi vagnen på lokallinje 612 mellan Hägernäs station och Täby centrum.

Som tidigare nämnts på Bussnack verkar Arrivas Volvokortvagnar inte längre finnas kvar i Vallentuna. De var annars vanliga på bl a linje 524. Denna dag trafikerade bl a Arriva 7198 linje 524, här vid Saluvägen/Arninge.

Arriva 7885 (f.d. Keolis 4787), fortfarande märkt med Keolisnummer och som nyligen flyttades från Råsta till Märsta/Vallentuna i samband med att Arriva tog över Råstatrafiken den 20 augusti.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Trevligt, men du har fått grönstick på en del bilder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 25 augusti 2012, 20:49:30 PM
Trevligt, men du har fått grönstick på en del bilder.

Tackar! Det var sol + moln som spökade, så jag justerade bilderna. De blev i alla fall bättre än originalbilderna  :)

Citat från: P.Ek skrivet 26 augusti 2012, 14:52:30 PM
Trevligt bildsvep! :)

Kul att du uppskattade bilderna!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.