Lista: Kvarvarande fd SL H22(inkl. bilder)

Startat av Kvarne, 19 oktober 2007, 19:05:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Fick för mig att göra en sammanställning över kvarvarande fd SL H22 i Sverige.
Dessa är de enda jag kan komma på, rätta mig gärna om jag har fel....

Kvarvarande Fd SL H22:

5956 BRF786 1980 Svartlackad  Ombyggd;   Racebuss         Microswede AB, Björkvik, Södermanland
6076 LGM538 1983 SL-67(Oxblod) Bevarad   SL-buss          Spårvägsmuseet, Stockholm
6083 LGH508 1983 Blå-Vit           Linjeutf.   Övningsbuss   E.T.T -Europeiska Turism och Transport, Eskilstuna
6431 LBY839 1983 SL-94            Bevarad    SL-Buss        Kvarne

Bilder:

(Copyright: Bengt Lindstein -Länkad bild)

Edit: Fel i bildtexten på bilden av ETT's "H22". Det ska vara Fd H22 6083, inte 6082. Orkar inte ändra just nu...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Peter Öden

Hej !

LGH 508 hos E T T Eskilstuna är avställd sedan 2004-02-26
och är belagd med körförbud !

Mvh Peter Ö

Kvarne

Citat från: Peter Öden skrivet 19 oktober 2007, 19:30:04 PM
Hej !

LGH 508 hos E T T Eskilstuna är avställd sedan 2004-02-26
och är belagd med körförbud !

Mvh Peter Ö

Japp. Den används till körningar på bana med koner. Området den står på är inhängnat.
Mvh Kvarne

Karsten

Byggdes inte 5982 om till någon form av racingbuss? Har jag blandat ihop det eller har någon annan gjort det?

Jona

Citat från: Kvarne skrivet 19 oktober 2007, 19:05:54 PM

Edit: Fel i bildtexten på bilden av ETT's "H22". Det ska vara Fd H22 6083, inte 6082. Orkar inte ändra just nu...

HEJ

Den klassiska frågan här på bussnack när man visar en bussbild såhär är ju om man har en bild på bussen som står intill. Därför ska jag inte fråga det för det intresserar inte mig personligen. Det jag däremot undrar är om du möjligvis har en bild på ETT (se bild) från andra sidan så man mer får se hur färg och dekaler sitter på sidan. Tackar på förhand.

MVH Jona
MVH Filosofen Jona

Kvarne

Citat från: Karsten skrivet 19 oktober 2007, 21:36:29 PM
Byggdes inte 5982 om till någon form av racingbuss? Har jag blandat ihop det eller har någon annan gjort det?
Citat från: Jona skrivet 19 oktober 2007, 22:26:56 PM
HEJ

Den klassiska frågan här på bussnack när man visar en bussbild såhär är ju om man har en bild på bussen som står intill. Därför ska jag inte fråga det för det intresserar inte mig personligen. Det jag däremot undrar är om du möjligvis har en bild på ETT (se bild) från andra sidan så man mer får se hur färg och dekaler sitter på sidan. Tackar på förhand.

MVH Jona

Karsten: Stämmer, den har jag dock ej bild på. Då är det alltså fem kvarvarande H22or..
Hur skicket är på denna har jag ingen aning om, ej ens sett den i verkligheten...
Den är "I Trafik" men belagd med körförbud pga utebliven besiktning 2006(!)

Jona, återkommer, skall kolla arkivet!  :)
Mvh Kvarne

Mikael T Nilsson

Mycket trevliga bilder! Intressanta fakta desutom! Jag kände inte till att det fanns fyra H22:or kvar. Här är en bild på en H22:a under sin glans dagar, nämligen Botkyrkas 5955 i Alby.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.