Huvudmeny

Stackars hund

Startat av Jan I Nilsson, 23 augusti 2012, 21:19:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan I Nilsson

:-\ Jag kan inte förstora denna bild hoppas att ni ser hunden. :'(

KG

Oj vad många "taggar" på vindrutan!

Andreas91

Jodå, jag ser vovven... Ser ju rent livsfarligt ut!  :o

Jan I Nilsson

Det finns fler "taggar" på högersida, men det primära var att hunden drog en man på rullskriskor vilket jag tycker är ett grovt djurplåger, femhundra meter innan bilden var hunden mycket trött men husse bussade på den att dra honom vidare. :'(

Danne B.

Citat från: Jan I Nilsson skrivet 25 augusti 2012, 22:27:04 PM
Det finns fler "taggar" på högersida, men det primära var att hunden drog en man på rullskriskor vilket jag tycker är ett grovt djurplåger, femhundra meter innan bilden var hunden mycket trött men husse bussade på den att dra honom vidare. :'(

Vet inte om det är så i det här fallet då jag inte ser vad det är för hundras, men du vet att det finns raser som tycker om att dra/jobba och dessutom mår bra av det både psykiskt och fysiskt?!

//Danne

Andreas91

Danne - jag tror inte heller att den där vovven har något emot lite träning. Jag personligen reagerade snarare på den gata som hundägaren valde att skicka ut sin hund på... Mina kunskaper om skånska städer är minst sagt bristfälliga, men min chansning är att bilden är tagen från centrala Malmö. Jag som 08a skulle nog ha varit nära att tappa hakan om jag såg något liknande vid typ Stureplan..

yngrot

Oavsett om hunden behöver motion så är ju en gata mitt inne i en stad ingen lämplig plats för det ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina