Arriva Vallentuna (ej bilder ännu)

Startat av Frippe Fribas, 22 augusti 2012, 12:25:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Sedan i måndags har bussflottan som trafikerar "lokallinjerna" i  Vallentuna fått ett rejält lyft sedan Arriva förhandlat till sig(?) att köra etanolbussar där.

Jag har under sommaren kunnat konstatera att ett flertal av de Omnilink kortvagnar som Arriva köpte i våras (71xx och 72xx) trafikerat 524 och en del lokallinjer i Vallentuna.
Under måndagen verkar det dock ha körts över ett gäng av fd Keolis 47xx till Okvista och Märsta.
Jag har hittills siktat 4776, 4782 och 4785 i lokaltrafiken, men jag tyckte mig se ytterligare en med diodskyltar häromkvällen, men fick inte möjlighet att kolla vilken det var.
Bilder kommer när jag fått möjlighet att ta några vettiga sådana, det blev inte så bra med mobilen i morse...

Jag har faktiskt inte sett till en enda Dansk Volvo på flera veckor nu, så de verkar ha gjort sitt, åtminstone i Vallentuna med tanke på invasionen av Omnilink.
Som lök på laxen för en Volvoälskare som jag har Omnilinkarna ökat i antal även på "trängsellinjerna", det var tidigare hyfsat vanligt med 66xx på 608 och lite allt möjligt på 687 vilket var trevligt som omväxling.
Jag får väl passa på att njuta av Keolis Volvobussar medan det går, efter nyår lär de inte bli särskilt vanliga i Vallentuna längre då Arriva med stor sannolikhet inte kommer att ta över Keolis "egna" B9:or (63xx) och höggolvarna inte lär platsa i kraven på E20s bussar...
//Fredrik

Mikey

Jasså, på Märstadepån finns inte längre några Volvo stationerade, så jag tänkte ta mig ut till Vallentuna för att se om de var där... Då är det ingen idé till det alltså?

Ulf Berlin

Även 4779 och 4781 sågs i Vallentuna idag ännu med denna numrering./Ulf

Mikey

Följande vagnar jag än så länge sett i Märsta/Väsby de senaste dagarna:
3744-49, 54, 56, 58-59
4776-77, 79-86

Bussmicke

Ekerö har fortfarande danskvolvo..

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

DEB

Citat från: Bussmicke skrivet 22 augusti 2012, 23:43:44 PM
Ekerö har fortfarande danskvolvo..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Och Säffle B10MA-vagnarna  rullar på oförtrutet. Inte mycket föryngring där ute, till normalgolvsälskarnas förtjusning. :D
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Tommy E

Tydligen var tanken att dansk-Volvobussarna skulle ersättas även här ute, men enligt uppgift var det ekonomiska skäl som gjorde att det inte blev så.
Det sägs även att 18 st Scania är "på gång" för att ersätta Volvoledbussarna, men jag har inte hört någon närmare tidsangivelse.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se