Scania Ledbussar 112 113

Startat av Stefan P, 21 augusti 2012, 14:21:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Finns det några Scania ledbussar c112, 113 kvar i trafik idag och när slutade de tillverkas?

mvh Stefan P

Frippe Fribas

112:orna är borta från reguljär trafik i Sverige för länge sedan, det är tveksamt om det finns några kvar i Ryssland och andra öststater heller.

Vad gäller svenska CN113 så togs väl de sista i reguljär linjetrafik ur denna i samband med sommartidtabellen i Stockholm i år, men det kan nog hända att några rullar vidare i andra länder ett tag till.
Det finns säkert andra som vet bättre än jag, men jag gissar att de sista CN113 rullade ut från fabrikerna 1996 eller möjligen 1997.
//Fredrik

virtual1

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 21 augusti 2012, 15:20:03 PM
112:orna är borta från reguljär trafik i Sverige för länge sedan, det är tveksamt om det finns några kvar i Ryssland och andra öststater heller.

Vad gäller svenska CN113 så togs väl de sista i reguljär linjetrafik ur denna i samband med sommartidtabellen i Stockholm i år, men det kan nog hända att några rullar vidare i andra länder ett tag till.
Det finns säkert andra som vet bättre än jag, men jag gissar att de sista CN113 rullade ut från fabrikerna 1996 eller möjligen 1997.
//Fredrik

Inte reguljär linjetrafik, men likväl - nån som vet om Hockeybussen i Örebro finns kvar som körs av Lindbergs, det är ju en CN113ALB va?

DEB

//Fredrik

Den sista CN113 som tillverkades är Keolis 5261, kom ut våren 1999. Sista ledvagnen är jag osäker på, men vet att några har tillverkats 1997.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Mattias

Citat från: virtual1 skrivet 21 augusti 2012, 15:22:36 PM
Inte reguljär linjetrafik, men likväl - nån som vet om Hockeybussen i Örebro finns kvar som körs av Lindbergs, det är ju en CN113ALB va?

Den finns kvar.

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Bussfanatikern

//Fredrik
Det visades bilder på Scania CN112, både kort och ledad, från öst för bara några dagar sedan så ännu lever några kvar där.