Några Arriva-Citaro 19/8

Startat av Mikey, 19 augusti 2012, 20:13:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Då alla lär vara ute och fota vagnarna imorgon så tog jag och tjuvstartade lite idag... ;D
Det är väl kanske ingen speciell variation mellan bilderna, men lite regnummer och grejer syns i alla fall.

Arriva 7922

Arriva 7950

Arriva 7928

Arriva 7942

Arriva 7955

Daniel T

nicke13

Jag såg 4 av dom bussarna vid Lidl i Märsta idag påväg mot depån!

Tommy E

Även jag tycker att bilderna är fina, men jobbigt med dessa skyltar som måste fotas med lång slutartid för att texten ska bli läsbar på bilden.
Vi bussfotografer borde bilda en fackförening, som måste tillfrågas innan man kommer med sådana svårfotograferade bussar. ;)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

virtual1

Citat från: nicke13 skrivet 19 augusti 2012, 20:42:34 PM
Jag såg 4 av dom bussarna vid Lidl i Märsta idag påväg mot depån!

? Ska de till Märsta??? Låter inte så troligt, eller får man några av dem?

Mikey

Citat från: virtual1 skrivet 19 augusti 2012, 22:47:54 PM
? Ska de till Märsta??? Låter inte så troligt, eller får man några av dem?

Bilderna är tagna i Märsta. Under dagen idag kom 20-30st Citaro-vagnar till Märstadepån, där de stod en liten stund - och satte sedan av söderut mot nya destinationer igen. Bilderna visar de 5 sista vagnarna som lämnade vid middagstid. Vad de gjorde här vet jag inte riktigt, och vart de sedan tog vägen vet jag inte heller. Råsta?

Mattias Petersson

Känner inte igen skyltarna på desse bussarna har dessa rullat i Stockholm innan ?
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Jacob

Citat från: Mattias Petersson skrivet 19 augusti 2012, 23:01:33 PM
Känner inte igen skyltarna på desse bussarna har dessa rullat i Stockholm innan ?

Importerade från Holland.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Fredde

Citat från: Mikey skrivet 19 augusti 2012, 20:13:47 PM
Arriva 7928

Ser ut som att linje/destionationen är för långt till vänster... Eller är det så enkelt att första siffran inte syns på bilden?

Kan bli intressant annars med tvåsiffriga linjer ::)

Ersa

Citat från: Mikey skrivet 19 augusti 2012, 22:50:59 PM
Bilderna är tagna i Märsta. Under dagen idag kom 20-30st Citaro-vagnar till Märstadepån, där de stod en liten stund - och satte sedan av söderut mot nya destinationer igen. Bilderna visar de 5 sista vagnarna som lämnade vid middagstid. Vad de gjorde här vet jag inte riktigt, och vart de sedan tog vägen vet jag inte heller. Råsta?

Ja, det är väl bl.a Råsta och Lunda som Arriva har trafikstart i nu idag måndag?
Om ytterligare ett halvår blir det Norrort. Räkna med fler Mercedes och VDL, och därmed färre antal Volvo och Scania.

Citat från: Fredde_J skrivet 20 augusti 2012, 04:16:03 AM
Ser ut som att linje/destionationen är för långt till vänster... Eller är det så enkelt att första siffran inte syns på bilden?

Kan bli intressant annars med tvåsiffriga linjer ::)

Rätt placering, typsnitt och textformat lär det bli med tiden. Allt som behövs är en BussPC (sitter säkert redan monterat) samt rätt noder(?) mellan PC och skyltskåp.

Bussmicke

Hmm, 6:06 och ingen fotograf har lagt ut bild från premiären?
Nåväl, det lär vara översållat av bilder ikväll. Undrar om dagen bräcker Norrtäljepremiären... :-)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Omnilasse

Citat från: Ersa skrivet 20 augusti 2012, 05:50:20 AM
Ja, det är väl bl.a Råsta och Lunda som Arriva har trafikstart i nu idag måndag?
Om ytterligare ett halvår blir det Norrort. Räkna med fler Mercedes och VDL, och därmed färre antal Volvo och Scania.

Rätt placering, typsnitt och textformat lär det bli med tiden. Allt som behövs är en BussPC (sitter säkert redan monterat) samt rätt noder(?) mellan PC och skyltskåp.

Jo, det är nog Råsta som får alla Citaro. Lunda verkar ju närmast bli en ren Scaniaboggidepå - möjligen med ett fåtal normalvagnar. Iaf såg det ut så i Söndags då det bara fanns boggis där och i Välingbyfilialen. Har väl heller inte så bra plats för ledbussuppställning i Lunda. Däremot är det väl troligt att man blandar omlopp mellan linjerna på ett annat sätt mellan de gamla trafikområdena- iaf med tiden. Finns ju många synnergier att göra på det.

Det där är ju ingen riktig skyltning heller (utan bara inlagd, så den som lekt (testat) buss-pcn har nog just lagt in linje 12 med slutdestination Växthusvägen (Backlura). En slutdestination som ju inte ens finns inom Arrivas trafikområde (dock hållplatsnamnet på två olika ställen).

Bussmicke

Ja 12 Backlura körde nyss som 515 mot Odenplan.
7591 körde skyltad Ej i trafik med folk i på 506. 515 är nerlusat av Citaro vad jag sett hittills och inte en enda fd. Keolis är ommärkt/omnumrerad.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Man får nog räkna med att det tar ett tag att få in PC och korrekt skyltning i alla fordon. Det är ju inte direkt så att SL har en massa reservenheter över, utan många måste flyttas från gamla Keolisvagnar till nyinflyttade Arrivavagnar. Och allt detta kunde ju omöjligt ha genomförts enbart under helgen 18-19 augusti.

buskörare

Citat från: Ersa skrivet 20 augusti 2012, 05:50:20 AM

Nja, enligt uppgift ska vi få nya VDL boggi och Volvo samt importerade Scania.