Nya numret av Bussbranschen

Startat av Martin Maltkvist, 19 oktober 2007, 12:55:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

För lite mer än en halvtimme sedan kom jag innanför dörren och vad var det som skymtade om inte Bussbranschen?
Det första som fångade min blick var förstasidan med Svalboviken och om tidningen håller samma nivå som förut (kan inte förvänta mig annat) har jag en trevlig stunds förströelse och förkovring på samma gång
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Walter

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 19 oktober 2007, 12:55:32 PM
Det första som fångade min blick var förstasidan...

Jo det brukar vara så!  ;D
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

bjalle

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 19 oktober 2007, 12:55:32 PM
För lite mer än en halvtimme sedan kom jag innanför dörren och vad var det som skymtade om inte Bussbranschen?
Det första som fångade min blick var förstasidan med Svalboviken och om tidningen håller samma nivå som förut (kan inte förvänta mig annat) har jag en trevlig stunds förströelse och förkovring på samma gång

Själv fick man tidningen igår morse

Bussmicke

Samma här, för ovanlighetens skulle fick jag 2 tidningar. En med inplastning, en utan...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 19 oktober 2007, 21:48:23 PM
Samma här, för ovanlighetens skulle fick jag 2 tidningar. En med inplastning, en utan...
Inte en enda av mina tidningar har varit inplastade
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

bjalle

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 21 oktober 2007, 19:25:43 PM
Inte här heller

Nä, Bussbranschen är inte inplastad när den skickas från tryckeriet. Det kan dock hända att Posten lägger den i en plastpåse om brevbäraren är rädd för att skada den under utdelningen.

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 21 oktober 2007, 22:14:15 PM
Nä, Bussbranschen är inte inplastad när den skickas från tryckeriet. Det kan dock hända att Posten lägger den i en plastpåse om brevbäraren är rädd för att skada den under utdelningen.

Undra varför mina var som dom var då, en med och en utan..
Och tidigare har jag alltid fått En tidning..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Axel

Citat från: Bussmicke skrivet 19 oktober 2007, 21:48:23 PM
Var det någon skillnad på dem?
Jag menar: tryckerierna brukar ibland blada i någon bilaga och då plastar dom in tidningen. Det kanske låg ett inbetalningskort eller nåt i den ena?

Leif D

Verkar som många fått först en plastad och sedan en oplastad.
Fick så själv, dock med några dagar emellan.
;-)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Leif D skrivet 22 oktober 2007, 22:20:43 PM
Verkar som många fått först en plastad och sedan en oplastad.
Fick så själv, dock med några dagar emellan.

Kan det möjligen gälla dem som prenumerar via SvOf? Bjarne är på resa den här veckan men jag skall kolla upp det när han kommer hem. Skulle kunna vara ett missförstånd på grund av att Bussreseguiden snart skall skickas ut, dock inte till dem som prenumerar via SvOf (eller andra med starkt rabatterade prenumerationer). 
Jag hoppas att de som fått dubbla tidningar sprider det ena exemplaret till bekanta. Varför inte lägga det i pausrummet på jobbet för dem som jobbar på bussbolag.

Staffan Sävenfjord

Jag har nu fått besked om orsaken till att en del har fått två ex av senaste Bussbranschen varav en inplastad. Anledningen är att de som tidigare prenumererat på VTI:s Lätta spår nu får Bussbranschen i stället som gratisprenumeration fram till årets slut. Det är dessa som får inplastade exemplar eftersom det bifogades en information om detta på en lös lapp. Jag har dock förstått att denna har varit svår att hitta. Den som prenumerar både på Bussbranschen och Lätta spår får alltså dubbla ex fram till årsskiftet.
Man kan säga att Lätta spår ersätts av Modern Lokaltrafik som numera ingår som en särskild avdelning i Bussbranschen. 

Leif D

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 24 oktober 2007, 08:30:42 AM
Jag har nu fått besked om orsaken till att en del har fått två ex av senaste Bussbranschen varav en inplastad. Anledningen är att de som tidigare prenumererat på VTI:s Lätta spår nu får Bussbranschen i stället som gratisprenumeration fram till årets slut. Det är dessa som får inplastade exemplar eftersom det bifogades en information om detta på en lös lapp. Jag har dock förstått att denna har varit svår att hitta. Den som prenumerar både på Bussbranschen och Lätta spår får alltså dubbla ex fram till årsskiftet.
Man kan säga att Lätta spår ersätts av Modern Lokaltrafik som numera ingår som en särskild avdelning i Bussbranschen. 

Aha, hadde väl en misstanke om att det var just så....
Men jag ger ju självklart bort mitt extra ex till någon lämplig person.
;-)

Peter Öden

Hej !

Jag själv fick tidningen utan plast, för mig är det inget problem för jag tar den direkt på jobbet.
Tänk om man skulle börja stoppa alla ej inplastade tidskrifter i plastpåsar då skulle man inte
kanske hinna ut på turen vilket skulle få kumderna att reagera !
Den andra branschtidningen Resor & Trafik fortum kommer därmed inplastad.

Mvh Peter Ö

Krille

Citat från: Peter Öden skrivet 24 oktober 2007, 16:36:27 PM
Hej !

Jag själv fick tidningen utan plast, för mig är det inget problem för jag tar den direkt på jobbet.
Tänk om man skulle börja stoppa alla ej inplastade tidskrifter i plastpåsar då skulle man inte
kanske hinna ut på turen vilket skulle få kumderna att reagera !
Den andra branschtidningen Resor & Trafik fortum kommer därmed inplastad.

Mvh Peter Ö

Det är väl nog tajt att hinna ut före 09.30 även utan extra inplastningar kan jag gissa  ::)

/K