Huvudmeny

Ellas och Peters buss

Startat av Camilla, 18 augusti 2012, 17:40:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Camilla

Klicka på bilden för bättre upplösning

Peter Rost

Trevligt! En sådan har man åkt en del med i Visby - då stadtstrafiken där hade en Volvo B58-55 VBK på sjuttiotalet. Vilket ursprung har denna buss?

/Peter

Camilla

Citat från: Peter Rost skrivet 18 augusti 2012, 17:52:13 PM
Trevligt! En sådan har man åkt en del med i Visby - då stadtstrafiken där hade en Volvo B58-55 VBK på sjuttiotalet. Vilket ursprung har denna buss?

/Peter

Tack för att du gillade bilden.

Jag missade att ta registreringsnumret på den men jag kan åka dit i morgon och se om den står kvar och ta reda på registreringsnumret så är det säkert nån här som kan svara på vad den har för ursprung.

Peter Öden

Hej !

Reg.nr på bussen ???

Mvh Peter Ö

Carl Eric

Citat från: Peter Öden skrivet 19 augusti 2012, 18:49:51 PM
Hej !

Reg.nr på bussen ???

Mvh Peter Ö

Läs inlägget ovan så ser du att Camilla skall ta reda på det imorgon...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Camilla

Tyvärr så fanns det inga reggplåtar på bussen när jag var dit i dag

saurer

på VBK brukar det finnas en dekal på skyltskåpet med karossnr ,kanske går det att se det genom fönstren

Camilla

Jag vågar inte titta in i bussen efter några nummer så det kan jag överlåta till nån annan värmdöbo.
Om det är nån som vill veta vad bussen står så kan ni skicka ett pm till mig

Peter Rost

Tack i alla fall, Camilla!

/Peter

Camilla

Nu sitter det en regplåt på bussen och regnummret är ARW179

Peter Öden

Hej !

Tack för reg.nr på bussen. Det visar sig att det är fd, H 669 hos dåvarande Oskarshamns Omnibus AB med inv.nr 8, H 669 !

Mvh Peter Ö