Huvudmeny

VDL Citea [Bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 15 augusti 2012, 20:36:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Hej! En (vet ej om det var flera, men han nämnde bara en, denna) testbuss från VDL (tror det är en VDL Citea, ser ut som en sådan åtminstone!) rullade för några månader sen hos KVB (Kölner Verkehrs-Betriebe AG). Ingen aning om den rullar kvar idag. Enligt chauffören fungerade den riktigt bra, och var väldigt behaglig att köra, kändes som en personbil sa han. Han skulle gärna se fler! :)

K EW 8812 svänger in på Godorfer Hauptstraße.

Samma buss vid Rodenkirchen Bf

//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Frippe Fribas

En försmak av vad som väntar i Norrort (SL) nästa år...
//Fredrik

L-G Lassander

För en vecka sedan inledde Nobina trafik med 56 VDL Citea i Helsingforsregionen. Har själv ej hunnit provåka dem, men vad jag läst på finska forum har det varit nöjda kommentarer. Kanske lägger ut någon bild senare i veckan.

Joakim Wahlberg

Citat från: L-G Lassander skrivet 21 augusti 2012, 19:25:40 PM
För en vecka sedan inledde Nobina trafik med 56 VDL Citea i Helsingforsregionen. Har själv ej hunnit provåka dem, men vad jag läst på finska forum har det varit nöjda kommentarer. Kanske lägger ut någon bild senare i veckan.
Ja, denna buss var otroligt trevliga att åka med tycker jag. Busschauffören sa att han gärna skulle se fler utav dessa.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)