buss i diket strax före morgongåva efter heby

Startat av rikard, 19 oktober 2007, 08:59:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

rikard

endast märke i diket efter bussen. samt en personbil som står kvar på platsen ca 100m från där bussen gick ner. antingen skulle dom ha möts men båda gick ner i var sitt dike. halt på platsen. inga skadade i bussen.
ni som har msn messenger kan få se bilder eftersom ja ej kan lägga ut här på sidan.
egna tagna bilder.

rikard

bussen var redan bortbärgad när ja kom till platsen nu strax efter kl 9. olyckan måste ha hänt 8.8.30 tiden.
står inget på wighsnews sida heller efter som det ej var några personskador.
bilen står kvar.
en volvo 745a.

rikard

Riktning mot Morgongåva så som märkena syns.

Bilens nos pekar mot Heby

Samma bild som nr 2 fast jag riktar kameran mot morgongåva.

bussbilder kommer strax upp på forumet.
vill tacka Björn för hjälpen.

rikard

inga kommerntater här heller?
ändå har 122 st kollat på inlägget...
vad är de med er här?

Peter Elmheden

Vad vill du att vi ska kommentera?
Antagligen vet ingen någonting om olyckan så därför är det ingen som skriver.

Walter

Finns inget att tillföra, du har ju själv skrivit ett väldigt utförligt beskrivning med bilder och allt!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

RoTe

rikard

ja vet de e en 744a. men dom kallas 745 oxå men de e väl bara kombin...
tyvärr har ja ej mycket bussbilder o länka till men de komemr mera på måndag så håll ut...
trevlig helg till er alla andra.

bussgrabben

Volvos gamla system funkade att första siffran stog för serie, den andra för antal cylindrar (om än med vissa undantag) och den tredje för antal dörrar.

RoTe

Citat från: bussgrabben skrivet 19 oktober 2007, 16:51:21 PM
Volvos gamla system funkade att första siffran stog för serie, den andra för antal cylindrar (om än med vissa undantag) och den tredje för antal dörrar.

Och för enkelhetens skull gick volvo från det systemet någon gång tidigt 80 tal eller om det var sent 70 tal. Så 740 har aldrig officiellt hetat varken 744 eller 745 utan endast 740.

Trier

Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 oktober 2007, 18:23:04 PM
1983 togs tredje siffran bort och blev en nolla, 760 serien som kom 1982 saknande siffran redan från start medans 240 serien förlorade den from 1983.

//Lars

Men det var bara på bakluckan det blev en nolla. I alla register står det 744, 745, 764 etc.

//Mr T

Danne B.

Citat från: Trier skrivet 19 oktober 2007, 23:53:44 PM
Men det var bara på bakluckan det blev en nolla. I alla register står det 744, 745, 764 etc.

//Mr T

Volvo 760 hette dock även Volvo 704 i CBR...

Exempel för den nyfikna: CYP 444

//Danne

Thomas

Buss ???

När jag passerade där som 848 med avgång klockan 6:45 från Uppsala så låg det en rödskåpbil på taket där. 740in fanns dock inte där då. Men den såg ut att vara nyligen avåkt när jag hade vänt kosan tillbaka från Sala.

Dom borde inte ha något med varandra att göra.

Sen tycker jag nog inte att en Skåpbil som händige Harry kör är en buss.