Huvudmeny

Nobina 5867 (bilder)

Startat av Jacob, 14 augusti 2012, 23:59:31 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Jacob

Har visserligen åkt dessa Mercor i Skåne men idag blev det premiär med dem i UL-form :) bilderna tagna vid Enköpings lasarett 2012-08-14.

Och en film: http://www.youtube.com/watch?v=nt2cLqVSit4

Dessa i sällskap med Danielssons Ylva är helt klart favoriterna i UL-land :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

Nja, Citaro är ju inte världens mest diggabla buss..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Citat från: Bussmicke skrivet 15 augusti 2012, 00:02:13 AM
Nja, Citaro är ju inte världens mest diggabla buss..

Nej, det är riktigt. Men diggabel är den!

//Jacob

AO

Tack så mycket för riktigt schysta bilder!:) De blev ju riktigt snygga med den nya klädseln!

Bussmicke

Citat från: Jacob skrivet 15 augusti 2012, 00:03:51 AM
Nej, det är riktigt. Men diggabel är den!

//Jacob

Nja, fick nog av Citaro då jag bodde i Botkyrka.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mattias Petersson

Härligt dom är i trafik nu Citaro bussen klädseln hur läckert som helst.
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Muk

Trevligt! Såg en av dessa i Uppsala i måndags och funderade på vem av Uppsalas raketfotografer som skulle bli först med bild.  :)

1896

Vilken resenär är det som vill åka bakochfram ? Är det något som kommer från Mercedes, eller är kommer det från någon huvudman ?

Carl Eric

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 15 augusti 2012, 11:57:51 AM
Vilken resenär är det som vill åka bakochfram ? Är det något som kommer från Mercedes, eller är kommer det från någon huvudman ?

Grupper om fyra säten varav två bakåtvända är ganska vanliga i de flesta bussar i dagsläget. Bra att använda över däcken exempelvis, samt att det är uppskattat om man reser med mer än en person i sällskap!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

virtual1

Går det ens attt placera sätena på nåt annat sätt då man har den hjulbasen???? Ingen vill väl sitta och ha benen/fötterna direkt uppe på hjulhuset?

j-a

De flesta bussar av låggolvsmodell har väl den lösningen på något säte numera,de Lathi 402 436x serien som fanns hos Busslink i dalarna hade alla den placeringen som på bilden,fast då i främre delen av bussen :)

1896

Urbota dum konstruktion, tackavetja normalgolv.

Menzies

Vad är det som är så dumt?

Jacob

Hellre åka baklänges med benutrymme än åka framlänges med fötterna på hjulhuset, som man faktiskt kan göra på Södertäljes MAN Lion's City... Detta är den bästa lösningen man kan komma fram till.

//Jacob

1896

Citat från: Jacob skrivet 15 augusti 2012, 21:20:17 PM
Hellre åka baklänges med benutrymme än åka framlänges med fötterna på hjulhuset, som man faktiskt kan göra på Södertäljes MAN Lion's City... Detta är den bästa lösningen man kan komma fram till.

//Jacob

Sitter det 4 personer där är det nog ganska trångt med benutrymme ändå misstänker jag.