Flygplatsparkeringen MA har skaffat nytt igen? [Fråga, ej bild]

Startat av Mikey, 13 augusti 2012, 18:14:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Kom till Arlanda igår kväll och fick syn på en skinande ren och "fin" nylackerad Volvo B7L-kortvagn i deras lackering köra iväg med resenärer.

Är det någon som vet vilken vagn det är och varför man har skaffat den, fungerar ingen av de 27 andra vagnarna som man har stående och är registrerade på firman? Är det bara en man har eller flera?

Peter Öden

Mikey

Citat från: Peter Öden skrivet 13 augusti 2012, 20:05:24 PM
Hej !

Noterade du något reg.nr på bussen ??

Mvh Peter Ö

Tyvärr inte, därför frågar jag om det är någon som vet vilken det är...

Peter Öden

Hej igen !

Det försvann en Vlo B 7L från Gävle för en tid sedan och det är säljaren som fortfarande står som reg.ägare på den ??
Jag vet ju inte om det verkligen är den buss jag misstänker. Är det så, så är det fd. Swebus 4952 !!

Mvh Peter Ö

Mikey

En titt i CBR visar att det faktiskt är den vagnen som är registrerad på Flygplatsparkeringen MA! Tack! Nu måste jag försöka fota den någon gång :D

Johan Hansson

Första gången jag såg den var i fredags och den har dekaler med Quality airport hotel Arlandastad.
Bussen har regnr: SCH298.
Jag misstänker att den ersätter en orange Scania omnicity som havererade vid rondellen när man kör mot Betaparkeringen på länsväg 273.
Den Scania bussen har inte synds till efteråt.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Peter Öden

Hej !

Som ni nu noterat är det gamla Swebus 4952 som Flygplatsparkeringen MA inköpt. fick bekräftat det idag från säljaren.
Bussen har en längre stått avställd i Gävle.

Mvh Peter Ö

Jacob

NEEJ! Har fd GUB 501 havererat? :( mycket tråkigt att höra!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!