Bussbrand i Örebro (Är MAN-bussar brandfarliga/Het AC?)

Startat av Mustman, 12 augusti 2012, 19:40:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mustman

"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Svempa

en_dalmas

det brinner ju nån bil, buss och lastbil nån gång ibland så det hoppas och tror jag väl att dom inte är mer brandfarliga än andra fordon och märken

bisquit

Ja detta är väl inte så farligt. :-\
Är väl bara 5:e bussen sedan trafikstarten 2009 i Örebro. Som väljer att börja brinna.

Svempa

Örebro har bytt leverantör och busstyp sedan dess. Omnlink - man.

bisquit

inJa det var bättre förr. När det rulla Volvo på stan.. I stil med Säffle plattform-buss. Sen började det komma in lite Maxci. Samt Volvo 5500 För att öka tillgängligheten för di gamle. Men så helt plötsligt var det någon djuping som kom på att de hade ju inte lågt golv hela vägen. Varpå det blev Omnicitys i trafiken. Samt att Maxci-bussarna fick flytta till Sthlm. Ett litet lyft ifrån Omnicity skiten blev det när led-Linkarna började komma under 2003. Men det var ändå inte mycket att hurra för.
Den gamla goda tiden är förbi och vi får vackert hållas oss. Med att åka MAN på stan. Dem fåtal gånger man behöver det :P

en_dalmas

Citat från: bisquit skrivet 13 augusti 2012, 17:47:50 PM
Ja detta är väl inte så farligt. :-\
Är väl bara 5:e bussen sedan trafikstarten 2009 i Örebro. Som väljer att börja brinna.

vad jag minns så ska det vara den 3:e bussen.

en ledvagn förstördes helt när det nu var, orsakat av sidolysen förstod jag det som.
sen i vintras var det väl tror jag så brann en orange buss vi lånat från karlstad
och så nu den här igår