Huvudmeny

Norrtälje..

Startat av Bussmicke, 18 oktober 2007, 23:08:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: Bussmicke skrivet 18 oktober 2007, 23:08:22 PM

Ett vinnande koncept, Volvo B10M! Perfekta bussar för de flesta trafikuppgifter. Trevligt!

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Trevligt! Vilken  årsmodell  är  NPT 755? Verkar  vara  i  fint  skick.

/Peter

bjalle

Citat från: Peter Rost skrivet 18 oktober 2007, 23:45:34 PM
Trevligt! Vilken  årsmodell  är  NPT 755? Verkar  vara  i  fint  skick?

/Peter

1988 års modell

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 18 oktober 2007, 23:10:42 PM
Trevliga bilder Micke!

Färgsättningen avslöjar att bussen har ett förflutet hos Weidermans i Kumla. Den hade där nummer 19.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

//Bussmicke.

bjorn_k

Jag måste vart blind... (Angående att jag också la ögonen på Frittes B10 i samma korsning samma dag...)
Tack ändå för trevliga bilder!

Ersa

Citat från: Peter Rost skrivet 18 oktober 2007, 23:45:34 PM
Trevligt! Vilken  årsmodell  är  NPT 755? Verkar  vara  i  fint  skick.

Hon är i fint skick, men ett år yngre syster EHN096 i (om möjligt) ännu bättre skick. Den enda skillnaden mellan dem är att NPT755 klarar högre farter pga annan bakaxelutväxling, och att de har olika bakdelar pga årsmodell 88 resp 89. Annars är de båda fina bussar, och om det är någon spekulant som läser här kan jag intyga att de är väl värda att ta över och köra med när omninbusägare Fridström någon gång i framtiden köpt nya ersättare och därför säljer dem.

Peter Öden

Hej !

GFF 995 står sedan 07-09-28 regad på innehavaren personligen i Björkö,
ej på bolaget Björkö Buss !

Mvh Peter Ö

Frippe Fribas

Bolaget är inte så stort och trafiken inte så omfattande så jag skulle tro att det är registrerat som enskild firma villket skulle förklara att bussen står registrerad på en privatperson.
//Fredrik