Lite nutidsbilder från Arlanda vore ju kul...?! :-)

Startat av Danne B., 18 oktober 2007, 19:17:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Danne B.

Så som alla bussfotografer flänger runt så är jag lite förvånad att inte någon(?) är på Arlanda och fotar? Där finns ju rejält med bussar som trafikerar flygplatsen (p-transfer/hotelltransfer/LFV-bussar osv osv) regelbundet samt en aldrig sinande ström av turistbussar...

Finns det någon speciell anledning till att Arlanda undviks, tro...?

//Danne

Patrik

Någon är ute och cyklar, såvida du inte vill ha bilder som är från idag så finns det många bilder från Arlanda, här är några:

Danne B.

Sedärja... Stiligt! 8)

Om någon har fler så är det ju bara att lägga in dom i tråden här! :)

//Danne

bjalle

mfl

m.e.

Citat från: Patrik skrivet 18 oktober 2007, 19:22:22 PM

Et lite spørsmål bare, hvorfor har disse bussene dører på venstre side også?? ???

Har man tenkt til å innføre venstertrafik igjen?? ;)

Patrik

Citat från: m.e. skrivet 18 oktober 2007, 22:37:22 PM
Et lite spørsmål bare, hvorfor har disse bussene dører på venstre side også?? ???

Vissa hållplatser vid terminalerna finns på vänster sida så man måste kunna kliva av åt det hållet också  :)

virtual1

Citat från: m.e. skrivet 18 oktober 2007, 22:37:22 PM

Bussarna är bara transferbussar med korta sträckor o mycket folk oftast, du ska snabbt kunna få på o tömma bussen på folk, o tanken är att folk ska stå, inte sitta! - därav vill du kunna plocka in/av folk på både höger o vänster sida, för övrigt ska tilläggas att de ofta stannar mitt på planer/vägar där trottorarer saknas, så det spelar ingen roll på vilken sida du går av/på!

Patrik

Citat från: virtual1 skrivet 18 oktober 2007, 22:41:41 PM
Bussarna är bara transferbussar med korta sträckor o mycket folk oftast, du ska snabbt kunna få på o tömma bussen på folk, o tanken är att folk ska stå, inte sitta! - därav vill du kunna plocka in/av folk på både höger o vänster sida, för övrigt ska tilläggas att de ofta stannar mitt på planer/vägar där trottorarer saknas, så det spelar ingen roll på vilken sida du går av/på!

Parkeringsbussarna kör alltså till dom olika parkeringarna (praktiskt taget stora grusplaner egentligen) i området och där är det fritt fram att hoppa av på vilken sida som är passande.

Bussmicke

Arlanda ja, där har man inte varit på länge i rent fotosyfte..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Flygplatsbussar är alltid roliga :) Själv har jag åkt en som hette Cobus 3000 eller något sådant, 4 sittplatser och typ 50 ståplatser, motorn under forarhytten som var helt separerad.

Danne B.

Härligt! Någon som har ännu fler bilder? 8)

//Danne

Nicklas Vasa

Frippe Fribas

Citat från: Danne B. skrivet 19 oktober 2007, 17:55:59 PM
Härligt! Någon som har ännu fler bilder? 8)

//Danne

Har inte hunnit redigera alla bilder jag har, men vid ett besök i onsdags kunde jag konstatera att ex Connex Råsta 2790 rullade som transferbuss till Quality hotel, men tyvärr blev det inga bra bilder då jag samtidigt skulle hämta Nordirländska supportrar...

Någon enstaka gammal bild kan jag nog uppbringa däremot (reprisbilder):

Som kuriosa kan nämnas att jag tyckte mig möta denna buss på 705:an hemmavid tidigare idag...

En bild från förra sommaren då bussen var sprillans ny och jag var på Arlanda för att köra en transfer till stan.

En halvtaskig bild med gamla kameran.

Det var allt jag hittade som var färdigt i burken för stunden...
//Fredrik

Patrik

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 20 oktober 2007, 19:00:26 PM
Har inte hunnit redigera alla bilder jag har, men vid ett besök i onsdags kunde jag konstatera att ex Connex Råsta 2790 rullade som transferbuss till Quality hotel, men tyvärr blev det inga bra bilder då jag samtidigt skulle hämta Nordirländska supportrar...

Jag såg den bussen vid Arlanda igår!
Trodde den hade åkt fel men så såg jag loggan för Quality Hotel.

Om Swebus 3954 så såg jag den igår också på 583:an.

Frippe Fribas

Då var det uppenbarligen inte den jag såg tidigare idag då...  ;)
//Fredrik