Huvudmeny

Nytt i Kristinehamn

Startat av mackanz, 03 augusti 2012, 02:58:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mackanz

Två nya vagnar i Kristinehamn av denna sort finns nu.
Tyvärr har jag ingen bättre bild än denna. Men det kommer framöver..
Dom kommer från Karlstad.

Hade en sådan på prov i Krhamn i våras/vintras. Ursäkta igen för dålig bild

Mats Karlsson

Är dessa "nya" bussar ersättning för äldre Volvo B7L?

mackanz

Ja, vad jag hört skall dom tas ur trafik.

Tycker personligen dom även kunnat ta bort våra små Neoplanbussar också och ersätta dem med denna kärra eller något annat som funkar.

Göran Nilsson

Den ena är 5762 (som ursprungligen gick i Vänersborg), såg den i Kristinehamn för en månad sedan.
/ GNl

mackanz

Ska se om jag kan fixa bättre bilder på dem.
Kul med nytt, om man nu kan kalla dom för nya. verkar varit hårt åtgångna dom med.

Dom äldre Volvo B7L går nog till skrot., eller om dom skeppas Österut.
Dom är ju i stort sett slutkörda.

Bussmicke

Så bra, då blir det besök i staden på torsdag förmiddag. antingen vid stationen eller på garaget.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

mackanz

Bussmicke: Du är så välkommen så till Kristinehamn.

Den oranga bussen på bild vet jag ej om just den blivit omlackad. Tror den var ett lån i våras och att vi fått två andra bussar hit.

Sen har Charterbuss här i stan en del nya bussar sen i våras som används för Viking Line / Cinderella.

Bussmicke

5761-5762 är det som rullar på stan. Avresan från Västerås på torsdag morgon blir redan vid  06 så man hinner fram innan rusningen är över och trafiken trappas ned..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.