Lite blött om fötterna

Startat av Brollan, 31 juli 2012, 17:56:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Men gud! Och vilken planta till trafikledare då  ???

Kronobergarn

Vi ska nog inte kritisera någon trafikledning eller förare...
Förarna är ju trafikledarna ögon ute på fält och ser hur det ser ut på platsen och kan sätta säkerheten före chansningar och ev order "Försök att ta dig förbi" från TL.

Jag själv (TL keolis)  hade inte en aning eller tanke på att det kom så mycket vatten... trafikledarna på dom olika trafikbolagen blev tagna på sängen... då är det bra med förare som beskriver ordagrant hur det ser ut och väljer säkerheten före allt annat.

Vi får hoppas att det inte kommer så här mycket regn igen.

buskörare

Citat från: Kronobergarn skrivet 01 augusti 2012, 02:16:43 AM
Vi ska nog inte kritisera någon trafikledning eller förare...
Förarna är ju trafikledarna ögon ute på fält och ser hur det ser ut på platsen och kan sätta säkerheten före chansningar och ev order "Försök att ta dig förbi" från TL.

Jag själv (TL keolis)  hade inte en aning eller tanke på att det kom så mycket vatten... trafikledarna på dom olika trafikbolagen blev tagna på sängen... då är det bra med förare som beskriver ordagrant hur det ser ut och väljer säkerheten före allt annat.

Vi får hoppas att det inte kommer så här mycket regn igen.

Sant. Jag har själv "fått order" om att köra i en situation där jag skulle sagt ifrån, det trots ordentlig beskrivning av felet på bussen. Sen fick förstås jag skäll för det.