Veolia 4802 & 4803

Startat av Cyklisten, 17 oktober 2007, 20:08:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Idag, istället för att äta lunch tog jag en liten promenad till Veolia Malmö för att kolla läget. Såg att många av de gamla 33XX och 34XX fanns kvar, helt tömda på luft och ibland utan några plåtdelar. Där fanns även de två Västtrafiksblå B10LA (ska de inte gå i linjetrafik?) Samt två SL-scanior. Har tagit lite bilder, men skickar bara de två än så länge, för att göra Bussmicke glad ;)

Bussmicke

Man tackar. Ska bli intressant att se vad som händer med dem.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Bussmicke skrivet 17 oktober 2007, 20:15:46 PM
Man tackar. Ska bli intressant att se vad som händer med dem.
Ryktet säger att de ska användas som tågersättning för Pågatågen vid trafikstörningar.
Men hittills har de inte synts till. Trafikstörningar till trots....

/Jeppe

Cyklisten

Konstigt, borde inte Arriva ta sitt ansvar och köra Pågatågsersättning? Då skulle det gå snabbare, man slipper kommunicera mellan företagen och genom Skånetrafikens trafikledning.

Nico

Nu spekulerar jag bara, men beror inte det på vilket bolag det är som har kontrakt på att köra ersättningstrafiken? Har för mig, men kan som vanligt ha fel, att detta är två skilda saker.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Staffan Sävenfjord

Citat från: Cyklisten skrivet 17 oktober 2007, 22:45:00 PM
Konstigt, borde inte Arriva ta sitt ansvar och köra Pågatågsersättning? Då skulle det gå snabbare, man slipper kommunicera mellan företagen och genom Skånetrafikens trafikledning.

Även om Arriva själva skulle köra ersättningstrafiken måste lika många samtal ringas. Har Arriva valt att upphandla denna av Veolia Transport så kan jag inte se några problem med det. Men man kanske kan undra varför Arriva överlåter denna verksamhet på en konkurrent. Om nu ryktet är sant, men Jeppe brukar ju vara väl insatt när det gäller Pågatågen.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)