på väg till WCC?

Startat av CD, 17 oktober 2007, 19:22:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

CD

Man kan tro att det är Xzibit som sitter bakom ratten på denna rishög och han ska köra den till West Coast Custom för att pimpas... men då tror ni fel. Ingen Xzibit, inget West Coast Custom och ingen pimpning bara en vanlig regionbuss.. :'(

Möllers

Får dom köra så med den ett bak ljus bara  :o

Johan Hansson

Citat från: CD skrivet 17 oktober 2007, 19:22:54 PM

Eftersatt service eller??
Den får inte lämna depå i det skicket.
Polisen skulle nog inte bli så glada om de får syn på den.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Ulf Fernestad

Citat från: Johan H skrivet 17 oktober 2007, 21:25:52 PM
Eftersatt service eller??
Den får inte lämna depå i det skicket.
Polisen skulle nog inte bli så glada om de får syn på den.
Busschaffören har väl egentligen rätt att säga att han/hon vägrar att köra den men med risk för att få sparken.
(Skulle väl räknats som Arbetsvägran)

Vadå sparken ???
mvh Fernestad

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Busstobbe

Jag ser ingenstans att det står att bussen är i trafik, det kan mycket väl ha varit en nylig olycka och bussen ifråga kanske redan är på väg till en verkstad. Men det vet vi inte.

robbes

scania kvalitet må jag säga.

dock är det ej olagligt att köra så för blinkers finns en våning upp i överkant på bussen o bromsljus fins ju med

Bussmicke

Jag skulle skämmas om jag tvangs framför fordon i det tillståndet.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

robbes

Citat från: Bussmicke skrivet 17 oktober 2007, 22:09:12 PM
Jag skulle skämmas om jag tvangs framför fordon i det tillståndet.

vaddå kolla bara på alla röda o blå bussar med vita ränder som finns i en stad hur de ser ut

Möllers

Man får inte köra om bussen är sönter som bak ljuset om polisen ser det så kommer dom stoppa den sen får föraren eller Isaksson Karlsson få böta massor pengar för ingen nytta  :(

robbes

Citat från: Möller. skrivet 17 oktober 2007, 22:23:03 PM
Man får inte köra om bussen är sönter som bak ljuset om polisen ser det så kommer dom stoppa den sen får föraren eller Isaksson Karlsson få böta massor pengar för ingen nytta  :(

där får jag gå in  o påpeka att du har fortfarande bakljus på fodonet då det sitter högt monterat med

Möllers

robbes

möller kolla ovanför bakrutan så ser du blinkers etc så det är ej olagligt dock så är det ej att rekomendera att köra lång tid med det så

Staffan Sävenfjord

Jag har låst tråden. Det finns ingen anledning att fortsätta kasta skit på bussbolag, förare eller tillverkare när vi inte vet bakgrunden och inte heller vet hur lång tid det bussen rullat eller skall rulla i det här skicket.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)