Bildgåtor från utlandet!

Startat av Andreas91, 23 juli 2012, 02:40:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Ja, jag kom igår hem ifrån en två veckor lång bilsemester. Tråden innehåller totalt 3 olika bildgåtor och för varje rätt ort, så dyker det även upp en eller flera bonusbilder. Den som kan gissa landet (bör inte vara alltför svårt!  ;D) kan också få en liten bonusbild - denna bild visar dock ingen kollektivtrafikbild, utan visar snarare ett till exempel på ett trafikfenomen som landet är rätt ensamt om i sin hemmahörande världsdel. Jag har försökt lägga gåtorna i storleksordningen lätt -> svår. Lycka till!  :)

Här är det full fart större delen av dagen. En av landets stora städer har åtminstone 5 (!) platser av detta slag och denna ligger söder om stan. Skall man beskriva platserna med ett ord, så skulle jag nog vilja använda ordet internationell. Vad heter denna plats?

Vi har färdats ner till kusten och det är inte mycket som är sig likt - nästan ingenting skulle jag vilja säga. En vattenbassäng kan ta er en lång väg, men ändå inte helt rätt. Vad heter orten?   

Vi fortsätter västerut och stannar åter till vid kusten. Staden är i sig tämligen ointressant, men har ett eget bryggeri och är bl.a. känd för den lerbrytning som har skett vid stadens utkanter. Eden kan också leda dig rätt. Vad heter staden?

Menzies

Jag gissar på London, Liverpool och Edinburgh...

PB

Heathrow, Bournemouth, St Austell

Pickos

Gatwick, Poole och St. Austell.
1:a Korinthierbrevet 10:15