Allvarlig olycka mellan buss och Pojke i Sthlm

Startat av jocke, 17 oktober 2007, 17:59:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

http://www.aftonbladet.se/stockholm/article1035510.ab

Allvarlig olycka i centrala Stockholm 13-årig pojke skjutsades på cykelav sin mamma – krockade med buss.

:( En svart dag idag.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Buss-Hasse

Hittade just svar på min egen fråga. Vikinghills Buss.Tragiskt.

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Zella

Sorgligt... Hoppas familj och förare får den hjälp & stöd de behöver

Robert Brink

Tragiskt för alla inblandade!
Men man undrar hur en mamma tänker när man vinglar fram på en cykel med sin 13 årige son på pakethållaren i tät statstrafik där man måste trängas på trånga utrymmen tillsammans med bussar och andra tunga fordon, och dessutom dårar i personbilar.

//R

jocke

Citat från: Robert Brink skrivet 17 oktober 2007, 22:41:37 PM
Men man undrar hur en mamma tänker när man vinglar fram på en cykel med sin 13 årige son på pakethållaren i tät statstrafik där man måste trängas på trånga utrymmen tillsammans med bussar och andra tunga fordon, och dessutom dårar i personbilar.

//R

Ensamstående mamma, inte råd med bil, kanske inget körkort. För många är cykel enda alternativet du vet.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Axel

Citat från: Robert Brink skrivet 17 oktober 2007, 22:41:37 PM

//R

Vad skulle hon tänka om det fanns rejäla cykelbanor överallt?

Robert Brink

CitatEnsamstående mamma, inte råd med bil, kanske inget körkort. För många är cykel enda alternativet du vet.

Och det skulle försvara att man vinglar fram på en smal hårt trafikerad gata med sin son på pakethållaren? :o
Då är det bättre att gå, eller att leda cykeln när man befinner sig vid svåra passager som just denna korsning är!
Alla som skjutsat någon på en cykel, vet hur vinglig den blir i framför allt låga farter! Jag är mest förvånad att inte fler allvarliga olyckor sker i Stockholm med tanke på framför allt cyklister och gåendes tokiga framfart, har sett det mesta under mina körningar i city.
Folk som alldrig har framfört ett stort fordon(ganska många), har ingen som helst förståelse för tex döda vinklar mm.

//R

Nico

Är benägen att fullt ut instämma med Robbans resonemang här. I övrigt så gäller att även i detta fall så har det inte getts någon klar bild av vad som hänt eller inte varför vi kanske ska låta det hela bero med det. Istället bör vi nog kanske tänka på både såväl de efterlevande såväl som den stackars föraren som idag torde må ganska vidrigt.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman