Veteranfordonsutställning vid Munkebergs säteri, Hjo den 21 juli 2012

Startat av Mikael T Nilsson, 22 juli 2012, 08:37:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Den 21 juli var det veteranfordonsutställning vid Munkebergs säteri i Hjo. Personbilar, lastbilar och traktorer ställdes ut liksom några motorcyklar. Vad gäller personbilar dominerade amerikanare från 50- och 60-talen. Men även två engelska veteranbilar visades.

Här en Triumph stag...

... och en Hillman. Just Hillman-bilar är extremt ovanliga i Sverige.

Flera minitraktorer med larvfötter visades upp, bl a denna röda International Diesel.

På lastbilsfronten dominerade Scania.

En av de "nyare" Scanialastbilarna som visades upp.

Scania och Volvo.

Förmodligen har några av dessa Scaniabilar förekommit i "Tunga rallyt".

Det mest udda som visades upp i lastbilsväg var en gammal Peterbilt från 60-talet.

Så här såg interiören ut.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 22 juli 2012, 08:37:02 AM

Scania och Volvo.

I den Volvon åkte jag kartläsare under Polarrallyt i Luleå 2008. Ägaren har det ovanliga förnamnet Vågert och bor i Habo.

Mycket trevliga bilder.

Mikael T Nilsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 22 juli 2012, 09:12:25 AM
I den Volvon åkte jag kartläsare under Polarrallyt i Luleå 2008. Ägaren har det ovanliga förnamnet Vågert och bor i Habo.

Mycket trevliga bilder.

Roligt att du uppskattade bilderna! Och kul att du hittade en gammal bekant lastbil bland bilderna!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

fontheking5

Ja den Peterbilten var fin , ser ut som en 351 Needle nose =smal nos .

Mikael T Nilsson

Citat från: fontheking5 skrivet 22 juli 2012, 11:05:45 AM
Ja den Peterbilten var fin , ser ut som en 351 Needle nose =smal nos .

Hej,

Tyvärr missade jag att notera reg.nr, så jag har inte lyckats spåra modellbeteckning etc. Jag tror att årsmodellen är 1965.
Vänliga hälsningar,

Mikael

fontheking5

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 23 juli 2012, 21:00:43 PM
Hej,

Tyvärr missade jag att notera reg.nr, så jag har inte lyckats spåra modellbeteckning etc. Jag tror att årsmodellen är 1965.
Ja då är det en 351 då skulle jag tro :)

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael